Наступність дошкільної та початкової освіти: деякі педагогічні інструменти розвитку у майбутніх вихователів здатності до успішної реалізації

  • Надія Кічук Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: наступність, підсистема, «дошкільна освіта-початкова школа», здатність до реалізації наступності, вища педагогічна школа

Анотація

Проблема здатності майбутніх педагогів до успішної реалізації наступності, зокрема, дошкільної та початкової освіти не втрачає актуальності. Це переконливо доведено як вітчизняними вченими і практиками, так і зарубіжними педагогами. Стаття присвячена поглибленню наукових уявлень про феноменологію наступності, осмисленню деяких інноваційних підходів до підготовленості фахівців успішно і повноцінно реалізувати педагогічний принцип наступності у професійній діяльності. В результаті вивчення й узагальнення наукових джерел констатується, що саме вища педагогічна школа спроможна системно підготувати майбутнього фахівця до якісної реалізації означеного сегмента професійної діяльності. Доведено своєрідність основних векторів наступності в підсистемі «дошкільний навчальний заклад – початкова школа», що визначає основні акценти у професійній підготовці майбутніх фахівців. Актуалізовано фокуси тих педагогічних інновацій, які безпосередньо або опосередковано забезпечують якісну підготовку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в аспекті створень бази наступності у діяльності вчителя початкових класів. За результатами саморефлексії педагогічного досвіду зроблено узагальнення щодо конструктивності впровадження інтерактивних технологій у навчальний процес вищої школи. Саме такий підхід визнано ефективним у зв’язку з цілеспрямованим формуванням у студентів компетентнісної реалізації принципу наступності в навчально-професійній діяльності

Посилання

Beh I.D. (2023). The teaching profession: conceptual foundations. Methodist preschool teacher. No. 5. P. 4-6. [in Ukrainian].

Bogush A., Malinovska N. (2014). The first steps of literacy: preschool age: education. village Kind. 2nd K: Ed. House «Slovo». 424 p. [in Ukrainian].

Vasylenko I., Derenivska O. (2021). Summer mornings in a friendly circle. Preschool education. №7. [in Ukrainian].

Kosenchuk O.G., Regent A.V., Styagunova O.O. (2022). Methodological recommendations for the introduction of the professional standard «Preschool teacher». K: Institute of Education Development. 16 p. [in Ukrainian].

Neryanova S. (2022). Preschool education: achievements and prospects. Preschool education. No. 1. P. 3-5. [in Ukrainian].

Oliyar M.P. (2015). Theory and practice of formation of communicative and strategic competence of future primary school teachers: monograph. Ivano-Frankivsk: SIMYK. 476 p. [in Ukrainian].

Polyanska V. (2022). Media pedagogy in kindergarten: how to form the foundations of media literacy in children and adults. Methodist preschool teacher. No. 2. P. 36-39. [in Ukrainian].

Savinova N. (2023). How to become successful: rules from a psychologist. Methodist preschool teacher. No. 6. P. 58-59. [in Ukrainian].

Semenova A.V. (2016). The value dimension of the experience of the subjects of pedagogical action: a monograph. Odesa: Ed. M.O. Bondarenko. 436 p. [in Ukrainian].

Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language (2006). By general ed. V.V. Dubichinsky. Kharkiv: VD «School». 1008 p. [in Ukrainian].

Khall O., Bulgacova O., Vertuhina, Kichuk N., Verbeschuk S. (2023). Organization of psychological and pedagogical support (accompaniment) of students in higher education institutions of Ukraine. Journal of interdisciplinary research. Elariate Analyzes Web of Science. 13.02. XXXVII – Magnani-matas. P. 26-33. [in English].

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Кічук , Н. (2023). Наступність дошкільної та початкової освіти: деякі педагогічні інструменти розвитку у майбутніх вихователів здатності до успішної реалізації. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 80-86. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/759

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають