Ноосферна освіта особистості: виклики часу, деякі підходи до якісного забеспечення у вищій школі
Анотація
У статті представлено результати аналітичної роботи, спрямованої на
уточнення наукового статусу понять «ноосферна освіта», «ноосферна особистість»,
«ноосферна педагогіка». Контекстом аналізу постав особливий період особистісно-професійного становлення людини впродовж життєвого шляху – основний етап
формування професійної ідентичності у закладі вищої освіти. Розвиток культури якості
ноосферної освіти майбутнього фахівця в значній мірі зумовлений задіяністю ресурсів
освітнього процесу. Йдеться, зокрема про надання студентам нових освітніх послуг –
здатності до фахової самореалізації в умовах альтернативного закладу освіти.
Саморефлексія досвіду підготовки магістрів дошкільної освіти за освітньою
програмою «Альтернативна дошкільна освіта» в Ізмаїльському державному
гуманітарному університеті засвідчує про перспективність такого підходу в аспекті як
надання студентам якісної ноосферної освіти, так і побудови у закладі вищої освіти
платформи інтегрованого освітнього бренду.