Відображення творчої особистості майбутнього фахівця морської галузі у феномені професійного іміджу

  • Надія Кічук Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: творча особистість, професійний імідж, професійна діяльність фахівців морського флоту, здобувачі базової вищої освіти

Анотація

У статті представлено деякі результати проведеної аналітичної роботи як узагальнення щодо здійсненого педагогічного дискурсу з проблематики взаємозв’язку, і взаємозалежності та взаємозумовленості таких явищ, як-от: «творча особистість», «професійний імідж».  Акцентовано на педагогічно вмотивованому осмисленні освітнього процесу сучасного закладу, зокрема, вищої морської освіти, університетського пізнавально-розвивального середовища, студентської субкультури в якості чинників, які впливають на динаміку формування позитивного професійного іміджу майбутнього фахівця, котрий опановує професію типу «людина-техніка».  Автором охарактеризовано деякі параметри, що можуть бути оцінені як значущі для професійного іміджу саме майбутніх суднових механіків на етапі набуття ними   базової вищої освіти. Вища школа має вирішальний вплив на формування здобувача вищої освіти як фахівця, та природний інтерес становить саме означений етап особистісно-професійного творчого зростання. Попри підвищений інтерес сучасних дослідників до окреслених проблемних питань, ще й досі поза їхньої уваги залишається таке питання, яким же чином відображається творча особистість здобувача вищої освіти на феноменології професійного іміджу.  Визначено, що творча особистість має динамічну структуру, яка  виявляється зокрема у тому, що відстаючи у своєму розвитку компоненти  компенсуються більш розвиненими: як і в будь-якій особистісній якості, тут є і такі складові: суть, зв’язок з іншими елементами, спрямованість, дійовість, ставлення особистості до даної якості. Якщо майбутній фахівець на етапі професійної підготовки сформувався як творча особистість, то з високим ступенем вірогідності можемо стверджувати про таке: у здобувача вищої освіти сформовані потреби до вдосконалення навчально-професійної (а згодом – і суто фахової) діяльності як відносно стійкий мотив її творчого характеру.  Водночас, на погляд автора, цінність такого утворення як «творча особистість» полягає ще й у тому, що воно корелює із потребою і здатністю до самовдосконалення в напрямку повноцінної самореалізації, зокрема, в обраній професії. 

Опубліковано
2022-03-30
Як цитувати
Кічук , Н. (2022). Відображення творчої особистості майбутнього фахівця морської галузі у феномені професійного іміджу. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (58), С. 72-78. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/566

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають