Формування колективної ідентичності учнів та молоді засобами естетичного виховання в поліетнічному регіоні
Анотація
В статті йдеться про регіональний досвід формування колективної ідентичності учнів та молоді засобами мистецтва в поліетнічному регіоні на прикладі реалізації проекту МОН України в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті «Регіональна література і живопис як засіб формування колективної ідентичності локального соціуму» (2019-2021). Автор доводить, що виховання в молодих мешканців краю відчуття колективної ідентичності, вміння орієнтуватися в різних типах культур, порівнювати й робити висновки про загальне та специфічне в системі культурних цінностей міноритарних спільнот допомагає виходити із складних ситуацій у процесі міжкультурного спілкування, створює реальні умови для убезпечення від штучно впроваджуваних конфліктів на міжетнічній основі в умовах сучасних інформаційних війн. Стратегічною метою процесу виховання колективної ідентичності в учнів та молоді є практична реалізація загальної теорії цінностей, аксіології поведінкової норми, пов’язаної з розумінням природи соціально-естетичних здобутків представників різних національностей регіону та вміння у них орієнтуватися, збагачуючи свій власний етнокультурний досвід. Антропологізація географічного простору регіону передбачає поважне ставлення до етнічної ідентичності мешканців різних національностей і глибше пізнання самого себе.