Соціально-громадянська компетентність дошкільників: досвід та перспективи

  • Лілія Циганенко Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: дошкільна освіта, виховання, соціально-громадянська компетентність, історична пам’ять, патріотизм, поліетнічність

Анотація

Розбудова незалежної Української держави нерозривно пов’язана з формуванням громадянського суспільства, найпотужнішою силою якого є національно свідома людина, патріот своєї Батьківщини. Особливої актуальності це набуває в сучасному світі протистояння тиранії й демократії, варварства і цивілізації, коли ворог намагається використати не лише військові засоби для знищення українського народу, а й ідеологічні. Спекуляція та цілеспрямоване спотворення історії, нав’язування чужої історичної пам’яті та наративів несуть із собою загрозу розвитку національної ідентичності. Тому одним з найважливіших завдань є виховання почуття гідності та поваги до своєї держави вже на рівні дошкільної освіти. Найсприятливішим для початку цілеспрямованого та систематичного національно-патріотичного виховання є середній дошкільний вік. Саме в цей час відбувається становлення майбутнього громадянина, дитина виявляє інтерес до соціального світу, громадсько-суспільних явищ, що в ньому відбуваються. До основних видів діяльності, в процесі яких формується соціально-громадянська компетентність, відносяться ігрова, комунікативна, художньо-естетична, здоров’язберігальна, пізнавально-дослідницька складова. Соціально-громадянська компетентність має стати стрижнем майбутнього громадянина України.

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Циганенко, Л. (2023). Соціально-громадянська компетентність дошкільників: досвід та перспективи. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 255-261. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/777

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають