Екологічне виховання дитини з особливими освітніми потребами в закладах позашкільної освіти

  • Вікторія Звєкова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: діти з обмеженими можливостями, керівник, гурток, екологічне виховання, роль батьків, природа, бережливе ставлення

Анотація

В сучасних умовах економічних і соціокультурних трансформацій, суперечливості соціальної дійсності одним із найважливіших питань, яке потребує вирішення не лише на державному рівні, а й у системах освіти, є підтримка дітей з обмеженими можливостями здоров’я, забезпечення рівних можливостей та умов для здобуття якісної освіти, соціалізації та інтеграції в дитячий колектив. Дослідником розкрито форми, методи, завдання та програму тематичних занять, спрямованих на розвиток екологічної освіти та виховання гуртківців. Подано тематику виховних заходів, конкурсів, акцій, виставок, в яких беруть активну участь вихованці гуртка. Автором статті розкрито питання позакласної екологічної освіти, яка відіграє важливу роль у формуванні компетентностей учнів та учасників різноманітних гуртків та організацій. Розглянуто основні компетентності, на які варто звернути увагу в позакласній екологічній освіті. Питання виховання та навчання дітей-інвалідів протягом останнього десятиліття є предметом пильної уваги з боку психолого-педагогічної науки. При цьому найскладніша проблема для таких дітей, з точки зору багатьох дослідників, пов’язана із забезпеченням умов для їх соціальної адаптації. Це зумовлено щорічним збільшенням кількості дітей-інвалідів, а також їх становищем, коли «нормою» для таких дітей є ізоляція від однолітків, обмеження у спілкуванні та інших видах діяльності і, як наслідок, невпевненість у собі, страх життя здорових дітей і дорослих у суспільстві.

Посилання

Bondar O.I., Baranovs’ka V.YE., Yeres’ko O.V. ta in. (2015). Ekolohichna osvita dlya staloho rozvytku u zapytannyakh i vidpovidyakh: naukovo-metodychnyy posibnyk dlya vchyteliv. Kherson: Hryn’ D.S. 228 р. [in Ukrainian].

Bulanova L. M. (2011). Sotsializatsiya ditey z osoblyvymy potrebamy: sotsial’no-tvorchyy proekt. Shkil’nyy svit. Pozaskillya. K. No7 (42). P. 14-17. [in Ukrainian].

Herasymova A. S. (2012). Psykholoho-pedahohichnyy suprovid inklyuzyvnoho navchannya v dytyachomu ozdorovcho-ekolohichnomu tsentri. Materialy I Mizhnarodnoho sympoziumu psykholohiv pozashkil’nykh navchal’nykh zakladiv [«Psykholoho-pedahohichnyy suprovid osvitn’oho protsesu v pozashkil’nykh navchal’nykh zakladakh». Navchal’ni zaklady»], (Kyyiv, 1–3 bereznya 2012 r.). K. P. 55–56. [in Ukrainian].

Kolupayeva A. A. (2011). Davni napryamy suchasnoyi osvitn’oyi polityky Ukrayiny / A. A. Kolupayeva. Dytyna z sensornymy rozladamy: rozvytok, navchannya, vykhovannya : zb. naukovykh prats’. K. P. 5-12. [in Ukrainian].

Lozovs’ka I. M. (2018). Ekolohichne vykhovannya starshoklasnykiv u protsesi profil’noho navchannya v shkoli-internati. Dysertatsiya na zdobuttya naukovoho stupenya kandydata pedahohichnykh nauk (doktora filosofiyi) za spetsial’nistyu 13.00.07 «Teoriya i metodyka vykhovannya». Volyns’kyy instytut pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity, Luts’k, 2018, Umans’kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Pavla Tychyny, Uman’. 281 p. [in Ukrainian].

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Звєкова , В. (2023). Екологічне виховання дитини з особливими освітніми потребами в закладах позашкільної освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 67-72. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/756

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають