Формування готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти

  • Вікторія Звєкова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: молодший вік, особлива дитина, готовність вчителя, інклюзія, урок, вправи, профессіоналізм

Анотація

У статті висвітлено шляхи розвитку професійної підготовки та професіоналізму вчителя, його свободи вибору в рамках методичної роботи в інклюзивному класі. В умовах реформування системи освіти та впровадження Нової української школи особливої актуальності набуває проблема підготовки вчителя початкової школи в інклюзивному середовищі, щодо якісного впровадження освітніх змін та інновацій. В сучасних умовах економічних і соціокультурних трансформацій, суперечливості соціальної дійсності одним із найважливіших питань, яке потребує прийняття важливих рішень у системі інклюзивної освіти  цє підтримка дітей з обмеженими можливостями здоров’я, забезпечення рівних можливостей та умов для здобуття якісної освіти, соціалізації та інтеграції в дитячий колектив. У статті виявлено сучасні вимоги до професійної підготовки вчителя початкових класів, автор звертає увагу на індивідуальний підхід у навчанні та розвитку молодших школярів. Такий підхід призначений для навчання осіб з обмеженими можливостями здоров’я з урахуванням особливостей їхнього психофізичного розвитку. Питання виховання та навчання дітей ‒ інвалідів найскладніша проблема для таких дітей, з точки зору багатьох дослідників, пов’язана із забезпеченням умов для їх соціальної адаптації. Це зумовлено щорічним збільшенням кількості дітей-інвалідів. Як свідчить практика передових європейських країн, більшість дітей з особливими освітніми потребами можуть навчатися у навчальних закладах за умови використання моделі інклюзії. Автором підкреслено про якість освітнього процесу, яка значною мірою визначається тим, наскільки враховані та реалізовані потенційні можливості навчання і розвитку кожної дитини, її індивідуальні особливості. Умовами освіти дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі є індивідуалізація навчальних завдань, активізація самостійної пізнавальної діяльності учнів, забезпечення все більшої самостійності в навчанні, диференційований та індивідуальний підхід.

Опубліковано
2022-12-06
Як цитувати
Звєкова , В. (2022). Формування готовності майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (60), С. 38-45. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/652

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають