Біблійний код як основа художньо- естетичних пошуків бессарабської поетеси Галини Лисої

  • Галина Райбедюк Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: біблійний канон, Бог, гуманізм, пафос, діалог, жанр, молитовні мотиви, авторський текст.

Анотація

Запропонована розвідка актуалізує одну з важливих наукових проблем сучасної гуманітаристики – дослідження літературного тексту крізь призму біблійної антропології. У статті з’ясовуються шляхи комунікації авторської свідомості бессарабської поетеси Галини Лисої з біблійним першоджерелом; виявляються духовні основи її художнього мислення та ключові модуси біблійного дискурсу творчого доробку в
межах індивідуальної естетики та національного філософського й культурологічного контексту. Окреслюється кореляція теоцентричної / антропоцентричної художньої картини світу поетеси, означується динаміка стильової адаптації біблійних структур в авторському тексті, виявляється його естетична самодостатність; характеризуються шляхи транспонування проблем Святого Письма на рівень суб’єктивних рефлексій і художніх узагальнень; аналізуються іманентні ознаки (ідейно -змістові, композиційні, образні) художньо-естетичного ряду авторських версій Книги Книг у творчій практиці поетеси; досліджується детермінованість її лірики ідеями Біблії крізь відповідні
конфігурації вираження авторського «Я». Автор статті резюмує, що біблійний вимір творчого доробку Г. Лисої засвідчує домінування у змістовому полі її лірики широкого спектру гуманістичної проблематики та національно-екзистенційних тематичних домінант, обґрунтовує доцільність і перспективність обраного напряму дослідження естетичної природи художньої творчості поетеси.

Опубліковано
2021-02-24
Як цитувати
Райбедюк, Г. (2021). Біблійний код як основа художньо- естетичних пошуків бессарабської поетеси Галини Лисої. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (41), C. 71-78. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/362

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>