Системний підхід до використання джерел літературного краєзнавства в умовах кризи сучасної літературної освіти в Україні

  • Галина Райбедюк Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: гуманізація освіти, особистість школяра, регіональна література, краєзнавчий компонент, освітні технології, поети Придунав’я, мистецька ідентичність, авторський текст.

Анотація

У статті обґрунтовано потребу реформування сучасної літературної освіти в аспекті провідних тенденцій гуманістичної теорії особистості. Основну увагу зосереджено на концепції особистісно зорієнтованого навчання в процесі вивчення літератури рідного краю як запоруки підвищення читацької компетентності школярів. На матеріалі літературних реалій українського Придунав’я представлено досвід
системного підходу щодо використання ресурсів краєзнавства як оптимального джерела формування освіченої, духовно багатої учнівської молоді. З цією метою проаналізовано напрацювання у царині літературного краєзнавства дослідників регіону (викладачів та студентів Ізмаїльського державного гуманітарного університету). З’ясовано основні аспекти їх пошукової, видавничої, наукової, методичної та популяризаторської діяльності щодо можливостей уведення до освітнього обігу творчого доробку чільних представників поетичного ландшафту придунайського краю (Михайла Василюка, Валерія Виходцева, Таміли Кібкало, Галини Лисої, Володимира Реви, Володимира Сімейка). Окреслено магістральні напрями подальшої науково-методичної роботи у сфері фахового вивчення літератури Придунав’я та її методичної адаптації в руслі новітніх освітніх технологій.

Опубліковано
2021-02-17
Як цитувати
Райбедюк, Г. (2021). Системний підхід до використання джерел літературного краєзнавства в умовах кризи сучасної літературної освіти в Україні. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (49), C. 112-120. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/347

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>