Формування професійної самоефективності майбутнього фахівця соціономічної сфери: імператив правової компетентності

  • Ярослав Кічук Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: правова компетентність, майбутній фахівець соціономічної сфери, вища школа, педагогічні умови

Анотація

За сучасних вітчизняних реалій актуалізації європейського контенту освітянської сфери особливого загострення набуває проблематика якісної підготовки майбутніх фахівців, які опановують у вищій школі «професію захисту». Вивчення й узагальнення наукової літератури та довідкових джерел переконливо засвідчує ущільнений зв’язок між такими особистісно-професійними якостями, якими постають духовність, правова культура, професійна компетентність дотично майбутнього фахівця соціономічної сфери. В результаті проведеного педагогічного дискурсу встановлено підвищений інтерес і вчених, і практиків освітньої сфери до феноменології правової компетентності майбутніх фахівців соціономічної сфери. При цьому підвищується вага міждисциплінарних досліджень, що виявляється у нових акцентах наукових розвідок. До прикладу, йдеться про такі явища, як «педагогічне правознавство», «педагогічно-правова компетентність». Досліджуючи означені явища, вчені намагаються поглибити наукові уявлення про ресурси вищої педагогічної школи в аспекті вдосконалення правової компетентності майбутніх фахівців соціономічної сфери. Намагаючись повноцінно дослідити потенціал освітнього процесу у вищій школі щодо формувального впливу на студентів, які набувають професії соціономічного спектру, дослідницька увага була сфокусована на конструкті «педагогічні умови». В результаті запровадження діагностичних процедур надійність яких встановлена й іншими дослідниками, визначено сукупність тих педагогічних умов, реалізація яких у вищій школі сприятиме позитивній динаміці формування правової компетентності майбутніх фахівців соціономічної сфери.

Посилання

Kichuk Ya.V. (2021). Fundamentalnist rozrobky pravovykh zasad osvity yak peredumovy yii efektyvnosti. Naukovyi visnyk IDHU. Vyp. 53. Р. 79-85. [in Ukrainian].

Korniienko M.V. (2020). Deiaki aspekty vykorystannia mizhnarodnoho dosvidu pid chas rozsliduvannia nasylnytskykh zlochyniv shchodo ditei. Prykarpatskyi yurydychnyi visnyk. Vyp. 1 (30). Р. 88-92. [in Ukrainian].

Korol V.I. (2022). Pravove prohnozuvannia nabuttia Ukrainoiu statusu derzhavy-kandydata u chleny Yevropeiskoho Soiuzu. Yurydychna Ukraina. №3. Р. 6-13. [in Ukrainian].

Kurok R.O. (2022). Rozvytok pravovoi kompetentnosti pedahohichnykh pratsivnykiv ekonomichnykh koledzhiv: teoriia i metodyka: monohrafiia. K: TOV «TsP Komprynt». 422 р.

Moldovan V.V., Chudinda L.I. (2020). Pravoznavstvo. Navchalnyi posibnyk. Z-te. vyd., pererob. i dop. K. 184 р. [in Ukrainian].

Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita (2-e vyd.) pererob. i dop. (2014). / avt.-uklad. V.M. Zakharchenko, S.A. Kalashnikova, V.I. Luhovyi, A.V. Stavytskyi, Yu.M. Rashkevych, Zh.V. Talanova / za zah. red. V.H. Kremenia – K: TOV «Vyd. Dim Pleiady». 2014. 100 р. [in Ukrainian].

Podberezskyi M.K. (2001). Pedahohichne pravoznavstvo – osoblyva haluz profesiinoi pedahohiky. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2001. №21. Р. 35-41. [in Ukrainian].

Popadych O.O. (2020). Kontseptsiia rozvytku profesiinoi pedahohichno-pravovoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly. Naukovyi chasopys NPU im. M. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. № 77. Р. 167-171. [in Ukrainian].

Zoboviazalne pravo Ukrainy: navch. pos. (2020). Upor. I.V. Tetarchuk, T.Ie. Diakiv. K.: Tsentr uchbovoi literatury. 192 р. [in Ukrainian].

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Кічук, Я. (2023). Формування професійної самоефективності майбутнього фахівця соціономічної сфери: імператив правової компетентності. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 87-93. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/760

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають