Обізнаність у праві Європейського Союзу як параметр правового менталітету українського студентства
Анотація
Порушено один із аспектів розвитку у студентів вітчизняної вищої школи правового менталітету. За реалій набуття Україною статусу кандидата у члени Європейського Союзу, особливої гостроти набуває аспект, пов’язаний із обізнаністю здобувачів вищої освіти у правових питаннях Європейського Союзу. Зазначене зумовило мету нашої наукової розвідки. У результаті проведеної аналітичної роботи встановлено підвищений інтерес студентства до набуття правової культури європейського типу на тлі усвідомлення важливості у збільшенні ознак щодо набуття Україною базових характеристик правової держави, а за реалій військового стану в країні ще й актуалізацій їх потреби у повноцінних уявленнях про пріоритетність гуманітарного права. На основі аналізу наукових джерел, внесено уточнення у зміст поняття «правовий менталітет сучасного студентства», охарактеризовано конструкт «політико-правові цінності», деталізовано наукові уявлення про своєрідність політико-правової ментальності українського соціуму. Доведено, що європейський вектор правового менталітету української студентської молоді віддзеркалений у нормативно-правовій базі освітньої сфері та практиці тих закладів вищої освіти, де саме в системі розвивають правовий менталітет здобувачів освіти. Саморефлексія досвіду, котрий склався в Ізмаїльському державному гуманітарного університеті (ІДГУ) у зазначеній площині доводить, з одного боку, важливість створення у вищій школі єдиного культурно-правового простору, а, з іншого – принципову базу симулювання самоосвітньої діяльності студенів як основи усвідомлення на рівнів переконань європейських цінностей і норм цивілізованих країн. Констатовано конструктивність волонтерства студентів, практики організованої діяльності юридичної клініки, у закладі вищої освіти, запровадження інтерактивних форм викладання нормативного курсу «Права людини та громадянського суспільства», а такого запровадження розгалуженої мережі дисциплін вільного вибору, котрі мають суто соціально-правову спрямованість. Перспективи вдосконалення сформованої в ІДГУ практики вбачаються у розробці системи, спрямованої на досягнення повноцінної обізнаності студентів у праві Європейського Союзу.