Упровадження інноваціійних технологій в системі фахової підготовки майбутніх психологів

  • Ольга Васильєва Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: інновації, педагогічні інновації, інноваційні освітні технології, вища освіта, майбутні практичні психологи, професійна підготовка

Анотація

У статті висвітлено  проблему інноваційних підходів в професійній підготовці майбутніх психологів в закладах вищої освіти. Розглянуто значення інноваційних педагогічних технологій в системі професійної підготовки майбутніх психологів у вищій школі, а також їх роль як засобу оптимізації професійної психологічної освіти. Проаналізовано основні поняття термінологічного апарату педагогічної інноватики. У дослідженні запропоновано перелік інноваційних освітніх технологій, які доцільно застосовувати в системі фахової підготовки психологів для підвищення рівня ефективності їх професійної освіти: особистісно-орієнтоване, розвивальне, дослідницьке, модульно-развивальне, дистанційне, проектне, групове, диференційоване навчання. Конкретизовано зміст і  рівні інноваційних перетворень в освітньому процесі вищої школи: навчальний, педагогічний, психологічний. Акцентовано увагу на тому, що реалізація інноваційних процесів на всіх рівнях професійної підготовки студентів ЗВО повинна носити системний характер і вибудовуватися з урахуванням реалій мінливого світу і вимог сфери праці. Втілення інноваційного інтелектуального потенціалу виступає провідною метою вищої освіти на сучасному етапі. Доведено, що інноваційна діяльність – це психолого-педагогічна проблема, яка базується на основі програми психолого-педагогічної підготовки та психологічного супроводу формування психологічної готовності до інноваційної діяльності майбутніх фахівців. Застосування в освітньому середовищі вищої школи інноваційних освітніх технологій сприятиме оптимізації процесу формування у майбутніх психологів ключових компетенцій і підвищенню ефективності професійної підготовки зокрема. В контексті нашого дослідження є важливим визначення критеріїв готовності  майбутнього психолога до інноваційної професійної діяльності, що і є перспективою подальших досліджень.

Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Васильєва , О. (2021). Упровадження інноваціійних технологій в системі фахової підготовки майбутніх психологів. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), С. 62-72. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/488

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають