Упровадження інноваціійних технологій в системі фахової підготовки майбутніх психологів
Анотація
У статті висвітлено проблему інноваційних підходів в професійній підготовці майбутніх психологів в закладах вищої освіти. Розглянуто значення інноваційних педагогічних технологій в системі професійної підготовки майбутніх психологів у вищій школі, а також їх роль як засобу оптимізації професійної психологічної освіти. Проаналізовано основні поняття термінологічного апарату педагогічної інноватики. У дослідженні запропоновано перелік інноваційних освітніх технологій, які доцільно застосовувати в системі фахової підготовки психологів для підвищення рівня ефективності їх професійної освіти: особистісно-орієнтоване, розвивальне, дослідницьке, модульно-развивальне, дистанційне, проектне, групове, диференційоване навчання. Конкретизовано зміст і рівні інноваційних перетворень в освітньому процесі вищої школи: навчальний, педагогічний, психологічний. Акцентовано увагу на тому, що реалізація інноваційних процесів на всіх рівнях професійної підготовки студентів ЗВО повинна носити системний характер і вибудовуватися з урахуванням реалій мінливого світу і вимог сфери праці. Втілення інноваційного інтелектуального потенціалу виступає провідною метою вищої освіти на сучасному етапі. Доведено, що інноваційна діяльність – це психолого-педагогічна проблема, яка базується на основі програми психолого-педагогічної підготовки та психологічного супроводу формування психологічної готовності до інноваційної діяльності майбутніх фахівців. Застосування в освітньому середовищі вищої школи інноваційних освітніх технологій сприятиме оптимізації процесу формування у майбутніх психологів ключових компетенцій і підвищенню ефективності професійної підготовки зокрема. В контексті нашого дослідження є важливим визначення критеріїв готовності майбутнього психолога до інноваційної професійної діяльності, що і є перспективою подальших досліджень.