Нова українська школа – аксіологічні виміри професійної підготовки фахівців фізичної культури

  • Оксана Баштовенко Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: навчальний процес, аксіологічний напрямок освіти, цінності навчання та виховання, фізична культура

Анотація

Стаття присвячена визначенню основних пріоритетів та шляхів побудови нової спільноти нашої держави. Це складова світового суспільства. Трансформація навчального процесу та трансформація його складових здійснюється за умов руху в аксіологічному напрямку. Єдиним вагомим аргументом для успішної трансформації, на думку багатьох діячів, освітян, вчених минулого та сучасників, є бажання підготувати фахівця з освіти. Він повинен забезпечувати найбільш ефективну аксіологічну траєкторію індивіда. Постійна взаємодія та співпраця, комфортне та захищене існування у суспільстві, полікультурне та толерантне сприйняття один одного, визнання світових цінностей – пріоритети для вчителя нового суспільства. Підготовка нового учасника суспільства в процесі навчання та виховання, створення єдиної траєкторії від сім’ї, дошкільної освіти і аж до входження в самостійне життя людини - його основне завдання. Професія вчителя настільки унікальна, що тільки її можна назвати суто людською. Необхідність систематичної передачі знань і навичок, досвіду, цінностей з покоління в покоління створила особливу соціальну особистість – вчителя. З давніх часів і до наших днів вчитель є носієм всього найціннішого в суспільстві. Очевидно, що вивчення проблем сучасної підготовки вчителів має вирішальне значення. Оптимальний розвиток особистості створює майбутнє не тільки окремої людини, а й людства. Філософсько-освітні підходи в аксіологічному вимірі під час підготовки майбутніх фахівців - учителів збережуть здоров’я не тільки суспільства, але й особистості. Вчителі фізкультури реалізують аксіологічний підхід до формування фізичного здоров’я та моторики учнів; мотивація до активного та здорового способу життя; у фізичній підготовці студентів до майбутньої професійної діяльності. Третє тисячоліття вимагає моделювання системи цінностей освіти з урахуванням вимог розвитку аксіосфери вчителя як духовного центру суспільства.

Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Баштовенко, О. (2021). Нова українська школа – аксіологічні виміри професійної підготовки фахівців фізичної культури. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), С. 9-18. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/480

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають