Проблеми організації дистанційного навчання з фізичної культури в закладах освіти

  • Оксана Баштовенко Ізмаїльський державний гуманітарний університет
  • Світлана Станєва Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: дистанційне навчання, фізична культура та спорт, середня освіта, вища освіта, технології дистанційного навчання.

Анотація

Стаття розкриває стан впровадження дистанційного навчання в закладах освіти
під час ведення карантинних заходів у період пандемії Covid-19. Огляд досліджень та
досвіду дозволив окреслити основні проблеми, пов’язані із певними організаційно-методичними умовами впровадження цифрових технологій у освітній процес
дистанційного формату. У дослідженні проаналізовано особливості навчальних
платформ та перспективи використання дистанційних технологій у процесі професійної
підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту, а також можливість
застосування інформаційних технологій у майбутній професійній діяльності вчителів
фізичної культури. Розглянуто фактори підвищення ефективності навчання за рахунок
розширення інформаційної і комунікативної компетентності учасників освітнього
процесу. Розкрито суть дистанційного навчання, та визначені основні напрями
підвищення якості знань тих, хто навчається, через досвід впровадження цієї форми
навчання в загальноосвітніх закладах та вищої освіти на кафедрі фізичної культури.
Стаття висвітлює низку основних проблем та труднощів здійснення навчання у
дистанційному форматі. Програмні середовища Moodle та Google Classroom виявили
практичну спроможність та фактично задовольнили потреби всіх учасників освітнього
процесу за рахунок можливості реалізації дидактичних принципів навчання. Нами було
виявлено ефективність здійснення узагальненого підходу до створення курсів
дистанційного навчання. Конкретні вимоги, їх систематизація і подібна структура з
чіткими вимогами та критеріями оцінювання знань та умінь дозволяють швидко
орієнтуватись та якісно здійснювати навчальний процес. Окреслено позитивні сторони
та перспективи дистанційного навчання у програмних середовищах Moodle та Google
Classroom. Разом з тим, визначено неможливість здійснення практичної складової
навчального процесу, що вимагає специфічності вправляння при підготовці фахівців
фізичної культури та спорту. Тому необхідність передбачення альтернативних видів
подання інформації та отримання зворотного зв’язку вбачається ефективним.

Опубліковано
2021-07-05
Як цитувати
Баштовенко, О., & Станєва, С. (2021). Проблеми організації дистанційного навчання з фізичної культури в закладах освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (53), C. 9-22. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/452

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають