Фізичне виховання студентів з інвалідністю у закладі вищої освіти: теоретико-практичний вимір
Анотація
В статті обґрунтовано особливості фізичного виховання студентів з інвалідністю у закладі вищої освіти, визначено шляхи та напрямки його удосконалення. Показано, що здобуття студентами з інвалідністю вищої освіти є умовою подолання негативних психічних станів, соціальної дезадаптації, життєвої, соціальної та професійної самореалізації, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, підвищення участі у житті суспільства. Дослідження проблеми фізичного виховання студентів з інвалідністю у закладі вищої освіти дало змогу стверджувати, що вказаний процес доцільно організувати у єдності трьох основних складових: теоретичної підготовки у галузі фізичного виховання і спорту, практичної організації занять фізкультурою і спортом, наукових досліджень в галузі навчання та фізичного виховання студентів з різними нозологіями. Показано, що реалізація запропонованих рекомендацій сприятиме інтеграції студентів з інвалідністю в освітнє і розвивальне середовище закладу вищої освіти, а в подальшому – їхній соціалізації та соціальної адаптації, успішній соціальній, професійній та спортивній самореалізації, залученню їх до життєдіяльності соціуму. Перспективами подальших досліджень визначено емпіричну перевірку ефективності розробленої технології фізичного виховання студентів з інвалідністю в закладі вищої освіти та внесення до неї відповідних коректив.