Проблемні питання міжпредметної інтеграції фізики з дисциплінами природничого циклу

  • Ольга Федорова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: міжпредметна інтеграція, дисципліни природничого циклу, полідисциплінарні знання

Анотація

У статті розглядається проблемні питання міжпредметної інтеграції фізики з дисциплінами природничого циклу. Визначається роль міжпредметної інтеграції, яка виступає важливим засобом формування цілісного уявлення особистості про світ, розуміння глибинних зв’язків явищ та процесів, підготовки випускника до вирішення складних проблем повсякденного життя. Аналіз праць вітчизняної та зарубіжної наукової літератури в аспекті досліджуваної проблеми показує, що: фізика готує інформаційну основу для вирішення міжпредметних проблем, а також поглиблює та розширює знання про застосування узагальнених умінь чи дій, озброює учнів досвідом реалізації. В цьому полягають особливості міжпредметної інтеграції фізики коїться з іншими природничими науками. Уточнюється, що здійснення міжпредметної інтеграції сприяє формуванню у здобувачів освіти уяви про явища природи і взаємозв’язків між ними, що робить пізнання важливим і застосовним. Визначається специфіка інтеграції фізики з іншими дисциплінами природничого циклу. Розкриваються способи здійснення міжпредметної інтеграції фізики з іншими природничими дисциплінами. Обгрунтовується модель підготовки здобувачів освіти до реалізації міжпредметної інтеграції фізики з дисциплінами природничого циклу. Визначаються компоненти готовності педагога до міжпредметної інтеграції фізики з іншими природничими предметами, за якими можна судити про володіння способами діяльності забезпечення успішної інтеграції змісту фізики з іншими дисциплінами, на аксіологічному (орієнтаційному), змістовно-процесуальному та рефлексивно-результативному щаблях. Пропонуються принципи реалізації міжпредметної інтеграції фізики з дисциплінами природничого циклу. Доводиться необхідність зв’язку між навчальними предметами, що диктується дидактичними принципами навчання, його виховними завданнями, зв’язком навчання із життям, підготовкою здобувачів освіти до практичної діяльності. Робиться наголос, на те що робота з реалізації міжпредметної інтеграції була системною, постійною, цілеспрямованою та загальною для всіх природничих предметів.

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Федорова, О. (2023). Проблемні питання міжпредметної інтеграції фізики з дисциплінами природничого циклу. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 247-254. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/776