Проблеми викладання технічних дисциплін в умовах дистанційної форми навчання

  • Ольга Федорова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: дистанційне навчання, технічні дисципліни, кейс-технології, інформатизація, навчальний модуль

Анотація

У статті розглядається проблеми викладання технічних дисциплін в умовах дистанційної форми навчання. Актуальність означеної проблеми підтвіерджується використанням інформаційних технологій, що дозволяє формувати нові освітні моделі, які надають можливість залишатися в актуальній зоні науково-технічного прогресу, суттєво збагачують та урізноманітнюють викладання технічних дисциплін. Аналіз праць вітчизняної та зарубіжної педагогічної літератури в аспекті досліджуваної проблеми показує, що: дистанційне навчання є формою здобуття освіти, при якій основу освітнього процесу складає цілеспрямована та контрольована інтенсивна самостійна робота здобувача освіти за допомогою спеціальних засобів навчання під керівництвом викладача. Це інтерактивний, асинхронний процес взаємодії суб’єктів та об’єктів навчання між собою та засобами навчання, причому процес навчання індиферентний до їх просторового розташування. Освітній процес з дистанційної форми навчання проходить у специфічній педагогічній системі, елементами якої є підсистеми: цілей, змісту, методів, засобів, організаційних форм навчання тощо. Зазначено, що середовище дистанційного навчання характеризується тим, що освіта надається учням безпосередньо за місцем проживання чи тимчасового перебування. Робиться наголос на тому, що технічні дисципліни мають певну специфіку, яка потребує застосування інструментарію в умовах дистанційних курсів, а саме: лекції з аудіовізуальним супроводом, інтерактивні лекції, мультимедійні презентації до практичних робіт, лабораторні онлайн-роботи, інтерактивні елементи. Доведено, що якісна організація дистанційного навчання вимагає великих матеріальних та інтелектуальних витрат від освітньої установи та його педагогічного складу. Таким чином, дистанційне навчання пропонує великий спектр можливостей для отримання освіти, однак, ця система все ще далека від досконалості, є низка проблем, з якими дистанційній освіті як системі доведеться справлятися та вдосконалюватись.

Опубліковано
2023-05-09
Як цитувати
Федорова, О. (2023). Проблеми викладання технічних дисциплін в умовах дистанційної форми навчання. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (62), С. 253-260. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/738