Психолого-педагогічні проблеми готовності викладачів до організації дистанційного навчання

  • Ольга Федорова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: дистанційна освіта, інформатизація навчання, спеціальна підготовка викладачів, технології навчання

Анотація

У статті розглядаються психолого-педагогічні проблеми готовності викладачів до організації дистанційного навчання. Проведений аналіз праць вітчизняної та зарубіжної педагогічної літератури в аспекті досліджуваної проблеми показує, що: сучасний рівень організації та проведення дистанційного навчання може бути забезпечений за умови: використання нових мережевих технологій; забезпечення доступу всіх учасників навчального процесу до комп’ютерів та широкосмугових комп’ютерних мереж; використання сучасних інструментальних систем для організації дистанційного навчання; використання сучасних форм та методів навчання, заснованих на активній самостійній роботі учнів, застосування інтерактивних, мультимедійних електронних засобів навчального призначення, на базі технології гіпертекст, гіпермедіа; організації спеціальної підготовки педагогів у галузі створення та використання дистанційних навчальних курсів з використанням інструментальних програмних систем. Зазначено, що ефективність освітнього процесу за дистанційною формою навчання буде якісною, лише коли розвиток інформаційної підсистеми освіти супроводжуватиметься радикальними змінами у всіх підсистемах: педагогічній, економічній, організаційній, психологічній та ін. Робиться наголос, що роль викладача за умов інформатизації навчання залишається не тільки провідної, а й ще більше посилюється. Таким чином, зміст підготовки педагога в галузі інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) має бути спрямований не лише на підготовку компетентних користувачів, але головним чином на вивчення питань, пов’язаних з використанням цих технологій в освітній практиці. Доведено, що дистанційне навчання вимагає спеціальної підготовки викладачів, яка дасть змогу розширити професійні психолого-педагогічні, методичні знання та навички з питань особливості застосування технологій дистанційного навчання, особливостей педагогічної комунікації в умовах дистанційного навчання; умови подолання комунікативних бар’єрів під час оволодіння студентами зміст дистанційних навчальних курсів.

Опубліковано
2022-03-30
Як цитувати
Федорова, О. (2022). Психолого-педагогічні проблеми готовності викладачів до організації дистанційного навчання. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (58), С. 161-170. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/574