Роль фізичного виховання для відновлення та інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі

  • Світлана Станєва Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: фізична культура, особливі освітні потреби, дитина з обмеженими можливостями здоров’я, інклюзивна освіта

Анотація

Стаття присвячена теоретичному аналізу стратегії роботи вчителів з дітьми з ООП, недостатньо адаптованих до різних навчальних ситуацій, осмислюються використовувані форми викладання фізичної культури, що часто спрямовані на користь груп успішних учнів. Визначено термін «особливі освітні потреби» в аспекту диференційованого та спеціалізованого підходу до організації навчання учнів з різними порушеннями, фізичними обмеженнями здоров’я, соматичними розладами тощо. З’ясовано, що навчально-виховний та компенсаторно-відновлювальний процес у спеціальній освіті підпорядковується загальним принципам навчання. Автором закцентовано на необхідності гнучкості освітнього ресурсу та способу пристосування до особливостей фізичного стану учнів з особливими освітніми потребами. Зазначено, що при проєктуванні та розробці уроків вчителі мають можливість використовувати найоперативніші методи роботи, поєднуючи традиційні та сучасні стратегії викладання; використовувати різні терапевтичні методики з метою формування навичок, які забезпечать особисту автономію, соціально-професійну адаптацію та подальшу соціально-професійну інтеграцію. Авторм представлено результати дослідження з метою зясування ролі фізичної культури, формування обізнаності батьків щодо необхідності та важливості фізичного розвитку дітей з особливими освітніми та фізичними потребами. Наведено фрагменти опитування вчителів фізичної куьлтури, вчителів інших предметів та батьків.  З’ясовано готовність педагогічного складу закладів освіти та батьків спільними зусиллями створення відповідного середовища для фізичного розвитку, корекції та терапії дітей з обмеженими можливостями здоров’я.

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Станєва, С. (2023). Роль фізичного виховання для відновлення та інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 222-229. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/773