Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до формування позитивної соціалізації в дітей з особливими освітніми потребами

  • Світлана Станєва Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: соціалізація, позитивна соціалізація, особливі освітні потреби, діти з особливими освітніми потребами, фізична культура і спорт, підготовка фахівців

Анотація

У статті описано, що основними критеріями соціалізації особистості учня є розвиток комунікативних навичок, сформованість самооцінки та Я-концепції, ставлення до значної діяльності. Кожен із критеріїв має три рівні розвитку – високий, середній та низький. Визначено, що модернізація освіти задає нові орієнтири для підготовки фахівців для системи загальної освіти, які працюють в умовах інклюзивної практики. Особлива роль відводиться початковому шкільному ступеню освіти. Виділено, що для розвитку дитини з ООП, необхідно створити умови, за яких він міг би освоювати процеси, пов’язані з адаптацією та подальшою соціалізацією у навчальній та позанавчальній діяльності. Це організація дитячої діяльності та спеціально створеного середовища в школі, побудованої на єдності всіх учасників освітнього процесу, а також визначення варіантів їх розвитку, вибір освітнього маршруту, створення психологічної допомоги, підтримки та забезпечення з метою подолання бар’єрів, що виникають на шляху розвитку дитини. Окреслено, що освітній простір дітей в умовах інклюзії має становити «особливе соціально-психологічне середовище поліфункціональної взаємодії, яке побудоване на засадах співпричетності, співробітництва та сприяння, яка є основною умовою ефективності навчально-виховного процесу у плані збереження психологічного здоров’я всіх суб’єктів взаємодії, їх повноцінного розвитку та особистісного зростання. Прийшли до висновків, що підготовка майбутніх педагогів початкової освіти до роботи з учнями з ООП може бути результативною, якщо у процесі вузівської підготовки будуть створені умови для формування професійної готовності майбутніх педагогів до створення спільного навчання, до побудови соціальних систем розподіленої діяльності, яка передбачає наявність засобів оволодіння вчителем дефектологічними знаннями, власною поведінкою та діями, які можуть бути реалізовані за допомогою включення до навчального плану інтегрованих навчальних курсів психодидактичної спрямованості та раннього занурення у професійну діяльність студентів в умовах різних видів практик.

Опубліковано
2023-05-09
Як цитувати
Станєва, С. (2023). Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до формування позитивної соціалізації в дітей з особливими освітніми потребами. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (62), С. 241-252. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/737