Інноваційні підходи до проектування сучасного змісту предметної області «Технології» в контексті STEAM-освіти

  • Оксана Букатова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: технологічна освіта, технології, предметна область, STEAM-освіта

Анотація

У статті розглядаються проблеми інноваційного підходу до проектування сучасного змісту предметної області «ТехнологіЇ» в контексті STEAM-освіти. Актуальність означеної проблеми підтвіерджується останньою технологічною революцією, що змінює пріоритети освіти та народжує нові її моделі. Базисом побудови цих моделей стають такі інноваційні процеси: цифровізація освіти, персоналізація навчання, проектне навчання, інтеграція формальної та неформальної видів освіти, створення творчих просторів для спільної здобувачів освіти з представниками реального сектору економіки та промисловості, створення міжуніверситетських майданчиків (university hubs) у формі науково-освітніх центрів. Проведений аналіз Аналіз праць вітчизняної та зарубіжної педагогічної літератури в аспекті досліджуваної проблеми показує, що: у методичній системі навчання «Технологій» доцільно використовувати дидактичний принцип інтеграції природничо-наукових, науково-технічних, технологічних, підприємницьких та гуманітарних знань; втілення у процес навчання «Технологій» методичної системи, яка має включати компоненти STEAM-освіти; зміст предметної області «Технології» вивчаються як модулі; способи та методи навчання складають систему інноваційних підходів до проектування сучасного змісту предметної області «Технології» в контексті STEAM-освіти інтеграція знань у процесі навчання «Технологій» формує навчальні компетенції здобувачів освіти на основі реалізації елементів STEAM-освіти. Зазначено, що в основі STEAM-навчання лежить системно-діяльнісний підхід, самостійна дослідницька робота учнів, прописана в державному стандарті освіти. Робиться наголос на STEAM-підхід, який зберігає орієнтир на проектну діяльність, практичну спрямованість та міжпредметність, але змінює розстановку ключових дисциплін. На рівні формування навчальної програми, наприклад, у закладах загальної середньої освіти STEAM передбачає включення до неї не тільки інженерних та природничо-наукових STEM-предметів, а й гуманітарних та творчих дисциплін: література, дизайн, архітектура, музика, образотворче мистецтво. Доведено, що при STEAM-навчанні діти застосовують знання з різних галузей: математики та інших точних наук, інженерії, дизайну, використовують цифрові пристрої та технології.

Опубліковано
2023-05-09
Як цитувати
Букатова, О. (2023). Інноваційні підходи до проектування сучасного змісту предметної області «Технології» в контексті STEAM-освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (62), С. 34-43. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/714