Формування навчальних компетенцій здобувачів освіти на основі інтеграції предметів природничого циклу
Анотація
У статті розглядаються проблеми формування навчальних компетенцій здобувачів освіти на основі інтеграції предметів природничого циклу. Проведений аналіз праць вітчизняної та зарубіжної педагогічної літератури в аспекті досліджуваної проблеми показує, що: у методичній системі навчання природничих наук доцільно використовувати дидактичний принцип інтеграції всіх складових природничо-наукової освіти; втілення у процес навчання природничих наук методичної системи, яка має включати всі компоненти природничо-наукової освіти; зміст усіх предметів інтегрованого курсу з природничих наук вивчаються як модулі; способи та методи навчання складають систему, яка сприяє формуванню природничо-наукової картини світу та природничо-наукової компетентності; інтеграція знань у процесі навчання природничих наук формує у здобувачів освіти екологічний образ природи, життєствердний національний образ моделі світу. Зазначено, що ефективність освітнього процесу повинна забезпечуватися системою інформаційно-освітніх ресурсів і методик, що забезпечують умови розвитку функціональної грамотності здобувача освіти в конкурентному світі інформації та технологій. Якість освіти, продуктивність управління знаннями, основні освітні результати все частіше визначаються в системному і компетентнісному підході, що оцінюють уміння учнів, випускників шкіл застосовувати академічні знання в практичній діяльності, в життєвих ситуаціях. Формування навчально-пізнавальних компетенцій – ключовий момент нових освітніх стандартів у формуванні функціональної грамотності. Доведено, що інтеграція необхідна в сучасній системі освіти.