Деякі психолого-педагогічні аспекти ефективного впровадження інтерактивних технологій в процес формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів-філологів

  • Олена Салі Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: інтеракція, інтерактивна технологія, рольова гра, перцептивна модель, групова робота.

Анотація

Сучасна мовна освіта в даний час розглядається як процес становлення
особистості, набуття нею певних навичок, компетенцій, які він може використовувати в
повсякденному житті. І саме тому у викладанні іноземних мов з’являється необхідність
використання таких систем, методів і технологій навчання, які будуть забезпечувати
розвиток пізнавальних, комунікативних та багатьох інших здібностей учнів. У
педагогічній літературі описано чимало способів організації навчання (за рівнем
активності учнів, рівнем залучення їх до продуктивної діяльності, дидактичної мети,
способам організації та інше). В умовах компетентнісного підходу вони спрямовані на
розвиток пізнавальних здібностей учнів та їх активність у процесі навчання. Джерело
активності в навчанні може бути визначено як особистісну властивість, що
набувається і розвивається в організованному процесі пізнання. На практиці не завжди
вдається організовувати мовленнєву взаємодію (під час заняття або уроку),
використовуючи традиційні методи і форми роботи. Тому існує більш продуктивні
технології та моделі навчання. Основні методичні інновації в наш час в нашій країні
пов’язані безпосередньо із застосуванням інтерактивних методів, прийомів і технологій
навчання іноземної мови.
Інтерактивні методи дуже складно класифікувати, так як багато які з них є
переплетенням декількох прийомів. Використання тих чи інших технологій залежить від
різних причин: цілі заняття, досвідченості учасників і викладача, їх смаку. Інтерактивне
навчання передбачає відмінну від звичної логіку освітнього процесу: чи не від теорії до
практики, а від формування нового досвіду до його теоретичного осмислення через
застосування. Інтерактивні технологій будуються на взаємодії всіх учасників
навчального процесу. Основними ефективними інтерактивними технологіями можна
вважати мозковий штурм, технології «Карусель», «Акваріум», рольова гра та інше, які
допомагають вчителю донести необхідну інформацію до учнів цікавими способами.
Таким чином, інтерактивне навчання залучає всіх учнів до процесу навчання,
зацікавлює їх і дає можливість застосувати і відпрацювати сформовані навички
спілкування. Крім того, застосовуються інтерактивні прийоми (в рамках інтерактивних
методів) які дозволяють учням активізувати свої пізнавальні здібності до добування
інформації самостійно.

Опубліковано
2021-07-08
Як цитувати
Салі, О. (2021). Деякі психолого-педагогічні аспекти ефективного впровадження інтерактивних технологій в процес формування соціокультурної компетентності майбутніх вчителів-філологів. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (53), C. 153-160. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/470