Про деякі лінгвістичні засоби маніпулятивного впливу у віртуальному медійному просторі

  • Олена Четверікова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: медіалінгвістика, віртуальна реальність, інформація, маніпуляція, стереотип, емоція.

Анотація

У статті було описано роль Інтернету та його впливу на фундаментальну віртуальну картину світу. Виявлено проблеми, пов'язані з явищем віртуального спілкування. Пояснено поняття віртуальності та віртуальної реальності. Спостерігається специфічний вплив сучасних технологій на структуру спілкування, яка задає новий рівень та тип взаємодії. Розглянуто соціокультурні трансформації сучасного суспільства та особливості медійного спілкування. Було зазначено, що все більше уваги приділяється компонентам прагматичної ситуації, які впливають на формування різних типів тексту, авторський задум та комунікативно-прагматичну сферу спілкування. Інформація в ЗМІ – це діяльність, що здійснюється суб’єктами масової комунікації та мотивована конкретною метою, залежно від якої вона набуває прагматичного значення. Виділено роль медіалінгвістики як складової частини загальної лінгвістики. Маніпуляції з використання мови особливо активно використовуються у виборчих кампаніях, ідеологічній пропаганді, друкованих та телевізійних ЗМІ. Мовознавці цікавляться явищем маніпуляції завдяки тому, що її вплив може бути здійснено за допомогою природної мови. Дано сучасне розуміння слова маніпуляція. Наголошено на ролі екстралінгвістичних факторів у маніпуляціях. Показано роль стереотипів у політичній промові та рекламі. Проаналізовано особливості гендерних стереотипів. Виділено деякі прийоми маніпуляцій. Підкреслено роль емоційного фактора у маніпулюванні. Рекомендовано кроки для подальших досліджень.

Опубліковано
2021-04-12
Як цитувати
Четверікова, О. (2021). Про деякі лінгвістичні засоби маніпулятивного впливу у віртуальному медійному просторі. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (47), C. 111-118. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/411

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають