Лінгвокомунікативні риси текстів статусів соціальних мереж
Анотація
Статтю присвячено вивченню особливостей текстів статусів користувачів
соціальних мереж. Розкрито наукові підходи у визначенні понять «жанрова диференціація»,
«статус» у просторі мережевої комунікації. Виділено інформаційні жанри та пояснено
інтерес до вивчення жанрових відмінностей різних текстів. Пояснено особливості
написання тексту в мережі Інтернету. Розглянуто різновиди малоформатних текстів.
Актуалізовано підхід до соціальних мереж як особливого жанру персонального дискурсу.
Пояснено широке використання різноманітних стилів – від високо літературного до
просторічного у жанрах веб-комунікації. Виокремлено такі групи текстів статусів:
цитування слів відомих осіб, надання латинських та іншомовних цитат, автобіографічної
інформації або відомостей про третю особу, філософських міркувань, гумористичних та
парадоксальних висловів, рекламних оголошень. політичних слоганів, висловів з кінофільмів.
Відмічено лінгвістичні особливості побудови тестів статусів, пояснена роль їх емоційного
забарвлення. Порівняно тексти статусів з іміджевою рекламою та креолізованим текстом.