Організаційно-педагогічні умови ефективності змішаного навчання інформатичних дисциплін фахівців професійної освіти

  • Лариса Шевчук, Сергій Яшанов Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Україна
Ключові слова: організаційно-педагогічні умови ефективності змішаного навчання, традиційне і дистанційне навчання, змішане навчання інформатичних дисциплін, формування інформатичної компетентності, фахівці професійної освіти, електронні навчально-методичні комплекси

Анотація

У статті охарактеризовано сучасні підходи до змішаного навчання інформатичних дисциплін у закладах вищої освіти. Виокремлено поняття змішаного навчання інформатичних дисциплін. Представлено трактування основних підходів до інтеграції, комбінування навчання інформатичних дисциплін фахівців професійної освіти з використанням в освітньому процесі переваг різних технологій. Розкрито концепцію комбінованого навчання, яка передбачає, що в сучасних умовах студент повинен оптимально і в різних поєднаннях використовувати всі можливості, що надаються як класичним навчанням, так і застосуванням дистанційних технологій Охарактеризовано основні напрямки розвитку змішаного навчання інформатичних дисциплін. Розкрито основні принципи підтримки динамічної рівноваги і єдності педагогічних і організаційних основ системи інформатичної підготовки фахівців професійної освіти при змішаному навчанні. Проаналізовано та визначено організаційно-педагогічні вимоги до змішаного навчання інформатичних дисциплін на основі електронних навчально-методичних комплексів. Визначено інструментальні засоби, за допомогою яких реалізується змішане навчання у закладах вищої освіти. Виокремлено основні організаційно-педагогічні і навчально-методичні аспекти використання електронних навчально-методичних комплексів для підготовки фахівців професійної освіти різних форм навчання Охарактеризовано структуру електронного навчально методичного комплексу, яка включає в себе автономний, локальний і дистанційний освітні курси та методичне забезпечення щодо їх використання у навчанні конкретної інформатичної дисципліни і забезпечує реалізацію методичної системи навчання у середовищі навчання. Визначено організаційно-педагогічні умови реалізації змішаного навчання інформатичних дисциплін фахівців професійної освіти.

Опубліковано
2022-12-06
Як цитувати
Лариса Шевчук, Сергій Яшанов. (2022). Організаційно-педагогічні умови ефективності змішаного навчання інформатичних дисциплін фахівців професійної освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (60), С. 176-185. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/669