Особливості використання штучного інтелекту у професійній підготовці майбутніх учителів

  • Микола Москалюк, Наталія Москалюк Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка
Ключові слова: штучний інтелект, освітній процес, здобувачі освіти, інструменти штучного інтелекту, навчання

Анотація

У статті розглянуто можливості застосування знань про штучний інтелект у процесі підготовки студентів ˗ майбутніх учителів. Описано, як технології штучного інтелекту можуть допомогти студентам підготуватися до майбутньої роботи. Розглянуто різні аспекти використання штучного інтелекту у навчанні. На основі аналізу наукової літератури, узагальнення власного педагогічного досвіду, обґрунтовано актуальність застосування досліджуваних технологій. Охарактеризовано проблеми та недоліки запровадження штучного інтелекту у навчальний процес. Автори статті відмітили, що використання штучного інтелекту у навчанні може допомогти стати більш ефективними та йти в ногу з часом, адже сучасний світ важко уявити без сучасних технологій. Також здійснено огляд позитивних аспектів використання штучного інтелекту у навчальному процесі, такі як індивідуалізоване навчання, покращення зворотного зв’язку, розширений доступ до освіти, економія коштів, а також створення більш інтерактивного навчального середовища. Крім того, доведено, що використання штучного інтелекту може допомогти педагогам більш ефективно відслідковувати їх прогрес і надавати необхідну допомогу. В статті описано особливості використання штучного інтелекту для підвищення рівня знань та компетентності. Також проаналізовано і розглянуто перешкоди та виклики, що виникають під час використання штучного інтелекту у навчанні. Автори статті детально описують кожен наведений приклад використання, чи відмови від використання інструментів штучного інтелекту. Доведено, що використання технологій штучного інтелекту під час навчання студентів сприяє підвищенню мотивації їх до професійної освіти. У цілому, стаття спрямовує на використання штучного інтелекту в освітньому процесі при підготовці майбутніх учителів та вказує на те, що використання цих інструментів може покращити якість навчання та допомогти бути більш ефективними та компетентними у своїй роботі.

Посилання

Bernard M. (2020). How is al used in education – real world examples of today and a peek into the future. [in English]. URL: https://bernardmarr.com/how-is-ai-used-in-education-realworld-examples-of-today-and-a-peek-into-thefuture/#:~:text=AI%20has%20already% 20been%20a.

Barna O., Matushevs’ka I. (2021). Vyvchennya osnov shtuchnoho intelektu v kursi informatyky. [Learning the basics of artificial intelligence in a computer science course]. Suchasni tsyfrovi tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya: dosvid, tendentsiyi, perspektyvy: mater. VIII mizhnar. nauk.-prakt. internet konferentsiyi m. Ternopil’. [Modern digital technologies and innovative teaching methods: experience, trends, perspectives: materials of the 8th International Scientific and Practical Internet Conference]. № 8. Р. 51-54. [in Ukrainian]. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/23378/1/Barna.pdf

Ivas’kiv. I. S. (2000). Aktyvizatsiya navchal’no-piznaval’noyi diyal’nosti uchniv na osnovi system shtuchnoho intelektu pry navchanni informatyky v starshiy shkoli [Activation of educational and cognitive activity of students based on artificial intelligence systems in the teaching of informatics in high school]: avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk: 13.00.02 «teoriya i metodyka navchannya informatyky». Kyyiv. 23 р. [in Ukrainian].

Kozak M., Shchyhel’s’ka H. (2021). Shtuchnyy intelekt: dobro chy zlo? [Artificial intelligence: good or evil]. [in Ukrainian]. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/74515814.pdf

Derev’yanko S. P. (2021). Emotsiynyy shtuchnyy intelekt u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh psykholohiv. [Emotional artificial intelligence in the professional training of future psychologists]. Informatsiyni tekhnolohiyi i zasoby navchannya [Information technologies and teaching aids]. №1. Р. 192–209. [in Ukrainian]. URL: file:///C:/Users/user/Downloads/ EMOCIJNIJ_STUCNIJ_INTELEKT_U_PROFESIJNIJ_PIDGOTOVC.pdf

Spirin O. M. (2001). Dyferentsiyovanyy pidkhid u vyvchenni osnov shtuchnoho intelektu v kursi informatyky fiziko-matematychnoho fakul’tetu vyshchoho pedahohichnoho zakladu., [Differentiated approach in studying the basics of artificial intelligence in the course of informatics of the physics and mathematics faculty of the higher pedagogical institution] dys. kand. ped. nauk, Natsion. ped. un-t imeni M. P. Drahomanova, Kyiv. [in Ukrainian].

Riaz S. (2023). Should students be using online tools and aI to study? [Should students be using online tools and aI to study? ]. [in English]. URL: https://elearningindustry.com/should-students-be-using-online-tools-and-ai-to-study https://osvitoria.media/experience/yak-shtuchnyj-intelekt-mozhe-dopomogty-osviti

Chernykh V., Mazurok T. (2014). Peculiarities of artificial intelligence study at pedagogical higher institutions. [Peculiarities of artificial intelligence study at pedagogical higher institutions]. Journal L`Association «SEPIKE» [Journal L’Association «SEPIKE»]. V. 1. №5. P. 61–63. [in English].

Tsidylo I. M. (2014). Pidhotovka inzhenera-pedahoha do zastosuvannya intelektual’nykh tekhnolohiy u profesiyniy diyalnosti, [Preparation of an engineer-pedagogue for the application of intellectual technologies in professional activity] Ternopil, «Vektor». 422 p. [in Ukrainian].

Ushakova I. O. (2019). Pidkhody do stvorennya intelektualnykh chat-botiv. [Approaches to creating intelligent chatbots]. Systemy obrobky informatsiyi. [Information processing systems]. № 2. P. 76–83. [in Ukrainian]. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2019_2_12

Kekhlan-Dzhons R. (2014). Khokinh: shtuchnyy intelekt – zahroza lyudstvu. [Hawking: artificial intelligence is a threat to humanity]. [in English]. URL: https://www.bbc.com/russian/science/2014/12/141202_hawking_ai_danger

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Микола Москалюк, Наталія Москалюк. (2023). Особливості використання штучного інтелекту у професійній підготовці майбутніх учителів. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 155-161. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/766