Особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у вищій школі та їх вплив на формування фахової компетентності студентів
Анотація
У статті досліджено проблеми застосування інформаційно-комунікативних технологій навчального призначення для формування фахових компетентностей у майбутніх учителів. Обґрунтовано актуальність упровадження ресурсів електронного навчання в систему фахової освіти студентів. Уточнено сутність понять: «інформаційно-комунікативні технології», «освітні електронні ресурси», «фахові компетентності» тощо. На основі аналізу наукової літератури, узагальнення власного педагогічного досвіду, анкетування студентів, з’ясовано стан використання інформаційно-комунікативних технологій у фаховій підготовці бакалаврів хіміко-біологічного та історичного факультетів. Здійснено аналіз використання засобів електронного навчання студентами – майбутніми учителями. Описано результати опитування й анкетування студентів щодо активності й ефективності використання засобів інформаційно-комунікативних технологій у фаховій підготовці. Наведено результати дослідження щодо активності використання ІКТ, платформ електронного навчання, вибору засобів інформаційно-комунікаційних технологій на основі анкетування викладачів. Виявлено, які засоби інформаційно-комунікативних технологій та електронного навчання викладачі вважають найефективнішими. З’ясовано, яким платформам електронного навчання віддають перевагу викладачі. У статті проаналізовано і доведено, що використання інформаційних технологій під час навчання студентів сприяє підвищенню мотивації студентів до професійної освіти. Обґрунтовано актуальність застосування технологій електронного навчання та відповідних інформаційно-комунікаційних технологій. Охарактеризовано проблеми та недоліки запровадження інформаційно-комунікативних технологій.