Недискримінаційний підхід в освіті як європейський вектор стратегічних змін у професійній підготовці сучасного педагога
Анотація
Процеси входження України в освітньонауковий простір Європи зумовлюють необхідність ґрунтовного і всебічного дослідження аксіологічних основ та пошуку ефективних механізмів відповідного розвитку системи вищої освіти на основі впровадження європейських стандартів. Усвідомлення важливості ненасильства як імперативної умови людського буття безпосередньо пов’язане з розвитком гуманізму та гуманістичної свідомості, яка передбачає використання ненасильницьких засобів під час вирішення будь-яких конфліктів і на міжособистісному, і на міждержавному, і на глобальному рівнях. Освітнє середовище насамперед має бути дружнім до дітей, безпечним, комфортним; забезпечувати гуманістичну спрямованість соціалізації дітей та молоді; сприяти розвитку ціннісно-позитивного ставлення до світу, інших та себе. Це передбачає посилення заходів із запобігання та протидії булінгу в закладах освіти, розроблення і впровадження результативних програм із профілактики насильства і цькування на основі існуючих та апробованих у багатьох країнах світу з урахуванням національної специфіки. Модернізація освітньої галузі повинна бути спрямована на професійну підготовку педагогів до впровадження недискримінаційного підходу в освіті, оволодіння ними сучасними технологіями недискримінаційного вчителювання.