Недискримінаційний підхід в освіті як європейський вектор стратегічних змін у професійній підготовці сучасного педагога

  • Дора Іванова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: недискримінаційна освіта, доброзичливе освітнє середовище, протидія булінгу, толерантність, філософія миру, вища педагогічна освіта, ненасильство, європейський освітній простір

Анотація

Процеси входження України в освітньонауковий простір Європи зумовлюють необхідність ґрунтовного і всебічного дослідження аксіологічних основ та пошуку ефективних механізмів відповідного розвитку системи вищої освіти на основі впровадження європейських стандартів. Усвідомлення важливості ненасильства як імперативної умови людського буття безпосередньо пов’язане з розвитком гуманізму та гуманістичної свідомості, яка передбачає використання ненасильницьких засобів під час вирішення будь-яких конфліктів і на міжособистісному, і на міждержавному, і на глобальному рівнях. Освітнє середовище насамперед має бути дружнім до дітей, безпечним, комфортним; забезпечувати гуманістичну спрямованість соціалізації дітей та молоді; сприяти розвитку ціннісно-позитивного ставлення до світу, інших та себе. Це передбачає посилення заходів із запобігання та протидії булінгу в закладах освіти, розроблення і впровадження результативних програм із профілактики насильства і цькування на основі існуючих та апробованих у багатьох країнах світу з урахуванням національної специфіки. Модернізація освітньої галузі повинна бути спрямована на професійну підготовку педагогів до впровадження недискримінаційного підходу в освіті, оволодіння ними сучасними технологіями недискримінаційного вчителювання.

Опубліковано
2023-05-09
Як цитувати
Іванова, Д. (2023). Недискримінаційний підхід в освіті як європейський вектор стратегічних змін у професійній підготовці сучасного педагога. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (62), С. 87-96. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/720