Особливості викладання іноземної мови у форматі змішаного навчання

  • Галина Олейнікова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: змішане навчання, моделі змішаного навчання, онлайн-навчання

Анотація

Один з основних та важливих напрямів модернізації сучасної освіти ХХІ століття полягає у спробі урізноманітнити та вдосконалити цифровий підхід, розширення та підвищення ефективності навчального процесу за допомогою поєднання традиційних методик викладання і сучасних електронно-медійних ресурсів для якісного набуття необхідних професійних знань, умінь та навичок. Мета статті полягає в аналізі ефективності функціонального змісту існуючих моделей змішаного навчання з наступною характеристикою кожного та можливості його адаптації у викладанні іноземної мови. Методологія. Методологічною основою дослідження служив системний підхід. У ході роботи застосовувалися методи ретроспективного та порівняльного аналізу. На етапі збору емпіричних даних проводилося спостереження за навчальною діяльністю студентів і викладачів. Наукова новизна. В роботі проаналізовано наявні визначення змішаного навчання та зіставлено їх види у процесі навчання іноземної мови. Проаналізовано переваги та недоліки змішаного навчання на представлених моделях. На основі узагальнення і систематизації теоретичного та практичного досвіду побудови інтегративної онлайн форми навчання в умовах електронного освітнього середовища ЗВО класифіковано та описано моделі змішаного формату, продемонстровано особливості та переваги окремих їх видів. Зроблено висновок про універсальні та найбільш частотні моделі змішаного навчання при вивченні та викладанні іноземної мови у виші. Висновки. Матеріали публікації можуть бути потрібні при розгляді та використанні моделей змішаного навчання або їх компонентів у практиці викладання конкретних дисциплін. Представлені позиції змішаного навчання іноземної мови демонструють той факт, що при змішаному виді навчання електронне і традиційне навчання повинні йти паралельно: кожному розділу або уроку, пройденому на занятті, повинен відповідати блок завдань в електронній мережі. В той час як електронний курс не замінює, а доповнює основні заняття, і немає сенсу розміщувати підручник, за яким проводяться заняття, в електронному середовищі.

Опубліковано
2022-03-30
Як цитувати
Олейнікова, Г. (2022). Особливості викладання іноземної мови у форматі змішаного навчання. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (58), С. 109-119. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/569

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають