Парадигми сучасної організації музично-виховної роботи в закладах освіти
Анотація
У статті зроблений теоретичний аналіз проблеми виховного впливу музичного мистецтва на особистості учнів в закладах середньої освіти, обрано сучасний інформативний період XX-XXI століть, в якому науково-педагогічним працівникам потрібно знаходити новітні інноваційні засоби організації музично-виховної діяльності в учнівському просторі. Дослідження присвячено організації музично-виховної діяльності в закладах освіти та необхідності цілеспрямованої педагогічної підготовки, яка повинна поєднувати фундаментальну музично-педагогічну освіту з глибоким засвоєнням наукових основ музично-професійної діяльності та практичним оволодінням засобів музично-виховної роботи, з формуванням практичних навичок і умінь. У роботі розглядається проблема виховання особистості різноманіттям сучасних засобів вивчення музичного мистецтва. Визначено, що процес цілеспрямованого музичного виховання і розвитку дітей здійснюється за допомогою багатьох форм організації музично-виховної діяльності, які збагачують її зміст і методи сприйняття класичного та фольклорного музичного мистецтва. Підкреслено, що музичне мистецтво надає виховний вплив на дітей, стимулює їх активність, самостійність, викликає естетичні почуття, створює позитивний творчий настрій, що має формувати духовність, моральність підлітків як зростаючих молодих громадян на вирішення питань національних цінностей. Доведено, що музичне мистецтво – один із ефективних засобів музично-естетичного виховання учнів, яке сприяє формуванню сприйняття прекрасного у житті, у культурі і мистецтві, активізує мистецьке спілкування і самовираження особистості, допомагає людині стати шляхетною, впливає на її психічне здоров’я, уяву, почуття, думки, волю і гідність. Висвітлено особливу роль організації музично-виховної роботи в закладах освіти, на які покладено функції провідного джерела формування духовно-естетичного простору особистості для подальшого зростання справжніх громадян країни за допомогою високо професійних науково-педагогічних фахівців.