Духовна домінанта як складова професійної діяльності вчителя музичного мистецтва
Анотація
У статті висвітлені сутність та функціональні компоненти духовної домінанти особистості у сфері підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва, синтез філософії та педагогіки музичної освіти, його роль у перетворенні музично-педагогічної дійсності; позначена категорія «художнє співвідношення» як інтегративний елемент змісту професійної підготовки вчителя музичного мистецтва. Розкрито концептуальний
зміст формування духовної парадигми музиканта -педагога, обґрунтовано форми і методи організації процесу формування духовності студентської молоді. Показані ціннісні пріоритети духовної домінанти музичного виховання в конт ексті особистісно орієнтованої парадигми. Визначені етапи реалізації системи формування духовного змісту вчителя-музиканта, які орієнтують студентів на гуманістичне осмислення
професії, збереження та розвиток інтелектуального потенціалу нації в контексті загальнолюдських цінностей. Зроблений висновок, що унаслідок інтеграції методологічних знань відбувається не просте «нашарування» інформації, а формується потреба в цілісному осмисленні глибинних змін у духовній сфері соціуму, яка включає пов‟язану з ними х арактеристику якісних зрушень в ієрархії цінностей національної музичної культури. Вагомим, на думку авторів статті, постає буття людей в їх духовній єдності, забезпечити яке здатна лише домінанта духовності шляхом виховання кожної особистості в контексті єдності загальнолюдських і національних цінностей, традицій і пріоритетів.