Підготовка майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності закладів дошкільної освіти

  • Олексій Листопад, Ірина Мардарова Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Ключові слова: підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, управлінська діяльність, підготовленість майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти

Анотація

Стаття присвячена дослідженню підготовки майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти. Результатом окресленої підготовки є підготовленість майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти яку визначено як новоутворення в структурі особистості, що характеризується динамічною концентрацією внутрішніх сил людини і дозволяє їй доцільно регулювати свою діяльність в ЗДО у процесі організації і планування роботи з педагогічним колективом, батьками і дітьми при наявності сформованих мотивів і установок на реалізацію своїх особистісних якостей, які проявляються в поведінковій активності, творчості і позитивній емоційній спрямованості на професійну діяльність. Обґрунтовані основині критерії підготовленості майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти: мотиваційний, когнітивний, креативний, операційний і рефлексивний. Мотиваційний критерій відповідає за відображення мотивації, потреби, які спонукають майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти, виділення соціально значущих цілей професійної діяльності, наявність тісного зв’язку між реальною педагогічною діяльністю і мотивами, що її спонукають. Когнітивний критерій характеризує пізнавальну основу підготовленості майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти, який в майбутньому буде поєднувати кваліфікації вихователя дітей дошкільного віку та директора (завідувача) закладу дошкільної освіти. Креативний критерій охоплює характеристики двох сторін психіки: дивергентне мислення, гнучкість, оригінальність, швидкість мислення, широта, чутливість до педагогічних проблем, вмінню абстрагуватися, синтезувати, групувати педагогічні ідеї; особистісні психологічні характеристики – уява, фантазія, творче самовідчуття в педагогічній професії та ін. Операційний критерій підготовленості майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти полягає в характеристиці якості оволодіння майбутніми вихователями прийомами, методами, форм і технологіями управлінської діяльності, управління інноваційними процесами. Рефлексивний критерій охоплює характеристики здатності майбутнього вихователя критично оцінювати процес і результат власної діяльності, усвідомлювати її значимість, ступінь відповідальності за результати. Описано дослідження стану підготовленості майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти за такими напрямками: аналіз педагогічної документації закладу дошкільної освіти; аналіз методичної та педагогічної літератури, використовуваної методистом і педагогами закладу дошкільної освіти; спостереження за освітнім процесом, індивідуальне обстеження рівня підготовленості майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти. Доведена необхідність подальшої роботи щодо підвищення рівнів підготовленості майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності в закладах дошкільної освіти.

Опубліковано
2021-11-15
Як цитувати
Олексій Листопад, Ірина Мардарова. (2021). Підготовка майбутніх вихователів до управлінського забезпечення професійної діяльності закладів дошкільної освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (56), C. 164-173. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/501