Комунікативні стратегії і тактики у риторичному дискурсі

  • Тетяна Шиляєва Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: communicative strategy, language of media, rhetorical discourse, tactic, TED conferences.

Анотація

Стаття присвячена вивченню комунікативних стратегій та тактик в англійських
промовах конференцій TED, де виступаючі використовують мовленнєві технології,
спрямовані на зміну інформаційної картини світу. Промови TED належать до
риторичного дискурсу. Риторика може бути визначена як використання символів для
стимулювання соціальних дій. Комунікативні стратегії як методи комунікативної
поведінки оратора можуть бути усвідомленими і неусвідомленими. Свідомість передбачає
конструювання у свідомості оратора комунікативного акту: розуміння комунікативної
мети та моделювання засобів її досягнення. Риторичні дискурси, до яких належать
конференції TED, припускають свідомий вибір комунікативних стратегій спікерами.
Готуючи свої промови, спікери TED мають на увазі певну комунікативну мету. Цієї
комунікативної мети спікер досягає через вживання запланованих комунікативних
стратегій. Комунікація між адресатом і адресатом у риторичному дискурсі проходить у
формі монологу, оскільки доповідач досягає комунікативної мети через заздалегідь
підготовлений текст, який реалізується незалежно від зворотного зв ’язку у спілкуванні зі
слухачами (оплески, сміх, прояв емоцій). Стратегії, що використовуються у виступах TED,
це стратегія самопрезентації, стратегія формування емоційного стану, аргументативна
стратегія, пояснювальна стратегія, стратегія модифікації іллокутивної сили
висловлювання, а також стратегія «сторітелінгу».

Опубліковано
2021-02-24
Як цитувати
Шиляєва, Т. (2021). Комунікативні стратегії і тактики у риторичному дискурсі. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (41), C. 161-166. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/375