Особливості програмно-методичного забезпечення корекції мовлення у дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами

  • Світлана Пенькова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
  • Іван Атмажов Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: навчально-мовленнєва діяльність, програмно-методичне забезпечення, корекційно-розвивальні вправи, комунікативна спрямованість.

Анотація

Розглянуто організаційно-педагогічні та лінгводидактичні умови забезпечення
корекційно-розвиткової роботи з подолання мовленнєвих вад молодших школярів в умовах
інклюзивного навчання. У структуруванні змісту програми з корекції мовлення дітей з
особливими освітніми потребами необхідно врахувати індивідуальні особливості
мислення та мовлення, забезпечити тісний взаємозв’язок початкового курсу мови та
логопедичних занять, передбачити включення до змісту навчального матеріалу елементів
усіх мовних рівнів. Доведено ефективність корекційного впливу за умови міжпредметної
інтеграції в початковій школі, оновлення методологічної бази освітнього закладу,
посилення психолінгвістичного підгрунтя мовної освіти та врахування індивідуальних
психологічних процесів молодших школярів. Корекційно-розвивальні вправи варто
пропонувати за ступенем наростаючої складності, з опертям на стан звуковимови,
лексичного запасу, граматичної будови мовлення. Пізнавально-практичний характер
початкової мовної освіти ставить перед учителем, що працює в інклюзивному
навчальному просторі, передусім завдання усвідомлення комунікативної спрямованості
цього шкільного предмета, розуміння сутності мовних явищ на функціональній основі.

Опубліковано
2021-02-05
Як цитувати
Пенькова, С., & Атмажов, І. (2021). Особливості програмно-методичного забезпечення корекції мовлення у дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (48), C. 177-182. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/306