Національна ідентичність у творчості ізмаїльського поета Михайла Василюка

  • Олег Томчук Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: лірика, україноцентричність, національна екзистенція, самобутність, ідентичність, пасіонарність, громадянська позиції, естетика, авторський текст.

Анотація

У статті аналізується художній доробок ізмаїльського поета Михайла Василюка
в аспекті творчої реалізації національної ідентичності. До інтерпретації залучаються
мемуарні матеріали (переважно спогади й свідчення близького оточення митця).
Вкоріненість індивідуальної естетики в національний ґрунт пояснюється особливостями
його світогляду, потверджується біографічними фактами. Національна ідентичність
розглядається у безпосередньому зв’язку з активною громадянською позицією
М. Василюка, його україноцентричними інтенціями, прагненням реалізувати
смисложиттєву настанову проживати й утверджувати особисто національне тут-буття.
Національну поставу ізмаїльського митця уведено в перманентну національну
літературну традицію, за якою особистість поета невіддільна від долі народу. На основі
репрезентативного художнього та документального матеріалу доведено, що
україноцентричність є домінантою життєтексту митця, а його ідеологія межує з
високою естетикою. Національну ідентичність у творчості М. Василюка обґрунтовано
відчуттям громадянського обов’язку та пасіонарністю як органічною особистісною
рисою. Доведено взаємозалежність національної, громадянської та мистецької
ідентичностей.

Опубліковано
2020-01-10
Як цитувати
Томчук, О. (2020). Національна ідентичність у творчості ізмаїльського поета Михайла Василюка. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (44), С. 89-97. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/97