Філософія креативності педагогічної практики в сучасних умовах стандартизації профільної школи

  • Лілія Куліненко Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: креативність, творчість, особистість, філософія освіти, практика, педагогічна освіта, профільна освіта, стандартизація профільної школи

Анотація

У статті представлено філософію креативності практичної підготовки майбутніх учителів як одного із напрямків їх професійної діяльності в сучасних умовах спеціалізації профільної освіти. Доведено ефективне та результативне формування творчих здібностей майбутніх педагогів профільної школи яке залежить від підготовки, організації та проведення педагогічної практики, що, зокрема, передбачає орієнтацію на найновіші досягнення в педагогічній галузі, освоєння новітніх освітніх технологій, формування професійної компетентності, самостійності, об’єктивності тощо.

Посилання

Akimova O. V. (2010). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia tvorchoho myslennia maibutnoho vchytelia v umovakh universytetskoi osvity : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra ped. nauk : spets. 13.00.04 «Teoriia i metodyka profesiinoi osvity». Ternopil. 43 р. [in Ukrainian].

Andrushchenko V. P. (2011). Pedahohichna osvita derzhavy: filosofiia maisternosti, svobody, tvorchosti. Nova paradyhma : [zhurnal naukovykh prats]. Vyp. 100. K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. Р. 3-21. [in Ukrainian].

Boiko A. M. (2008). Innovatsiinyi kharakter suchasnoi osvity. Filosofski obrii. № 19. Р. 223-234. [in Ukrainian].

Bondar I. V. (2007). Pedahohichni umovy formuvannia kreatyvnosti. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova. Seriia 16: Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky : zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 7. K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. Р. 9-13. [in Ukrainian].

Honcharenko S. I. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. K.: Lybyd. 376 р. [in Ukrainian].

Yeskova L. V. (2008). Pedahohichni tvorchist ta maisternist – vahomi znariaddia rozvytku tvorchoi osobystosti. Osvita Donbasu. №2-3. Р. 85-89. [in Ukrainian].

Ivanova V. V. (2009). Formuvannia tvorchykh yakostei maibutnikh uchyteliv u protsesi profesiinoi pidhotovky. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly : [zb. nauk. pr.]. Vyp. 25. Kryvyi Rih. Р. 19-24. [in Ukrainian].

Kyvliuk O. P. (2010). Problemy transformatsii zmistu ta tekhnolohii navchannia pid vplyvom informatsiinoi revoliutsii. Hileia : naukovyi visnyk : [zb. nauk. pr.]. K. Vyp. 40. Р. 314-319. [in Ukrainian].

Kovalchuk V. Yu. (2006). Modernizatsiia profesiinoi ta svitohliadno-metodolohichnoi pidhotovky suchasnoho vchytelia : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra ped. nauk : spets. 13.00.04 «Teoriia i metodyka profesiinoi osvity». K. 35 р. [in Ukrainian].

Manchulenko L. V. (2003). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do innovatsiinoi diialnosti pid chas prokhodzhennia pedahohichnoi praktyky. Visnyk UDUVHP : [zb. nauk. pr.]. Rivne. Chastyna 1. Р. 135-141. [in Ukrainian].

Nisimchuk A. S. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohii : navch. posib. K.: Tsentr «Prosvita»; Poshukovo-vydavnyche ahentstvo «Knyha Pamiati Ukrainy». 368 р. [in Ukrainian].

Poliakova I. V. (2010). Zmistovyi aspekt poniattia «kreatyvnist» u konteksti pidhotovky maibutnoho vchytelia. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh : [zb. nauk. pr.]. №10. Zaporizhzhia. Р. 346-351. [in Ukrainian].

Reshetnikova H. B. (2010). Kreatyvnist yak kharakterystyka profesionalizmu suchasnoho vchytelia. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova. Seriia 16 : Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky: [zb. nauk. pr.]. Vyp.11. K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. Р. 49-53. [in Ukrainian].

Rudenko T. P. (2010). Tvorchist yak zasib sotsialnoho piznannia ta peretvorennia diisnosti. Nova paradyhma: [zhurnal naukovykh prats]. Vyp. 97. K.: Vyd-vo NPU imeni M.P. Drahomanova. Р. 72-80. [in Ukrainian].

Sysoieva S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti : pidruchnyk. K.: Milenium. 344 р. [in Ukrainian].

Skubashevska O. (2009). Tvorchyi potentsial osvity. Nova paradyhma. Vyp. 87. K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. Р. 68-79. [in Ukrainian].

Khamitov N. (2009). Kreatyvnist yak fundamentalnyi kontsept suchasnoi filosofii osvity / N. Khamitov. Filosofiia osvity. № 1-2. Р. 59-66. [in Ukrainian].

Kharkavtsiv I. (2010). Realizatsiia profesiinoho samovdoskonalennia subiektiv osvitnoho protsesu cherez tvorchu pedahohichnu diialnist. Molod i rynok. №4. Р. 150-154. [in Ukrainian].

Chernobrovkin V. M. (2008). Psykholohichni problemy tvorchosti v diialnosti vchytelia. Osvita Donbasu. №5-6. Р. 85-89. [in Ukrainian].

Опубліковано
2023-12-11
Як цитувати
Куліненко , Л. (2023). Філософія креативності педагогічної практики в сучасних умовах стандартизації профільної школи. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 111-120. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/785