Формування компетентістної моделі у підготовці майбутніх учителів іноземної мови і зарубіжної літератури на засадах конструктивної педагогіки

  • Тетяна Шевчук, Світлана Глущук Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: компетентістна модель підготовки майбутніх учителів іноземної мови і зарубіжної літератури, конструктивна педагогіка, теорія системного підходу

Анотація

У статті йдеться про шляхи оптимізації формування компетентістної моделі у підготовці майбутніх учителів іноземної мови і зарубіжної літератури на засадах конструктивної педагогіки. Побудова оптимального освітнього процесу неможлива без застосування теорії системного підходу, що вимагає дотримання умов цілісності при розгляді об’єкта дослідження з урахуванням складових її зв’язків між окремими компонентами. За основу береться досвід реалізації принципів педагогічного конструктивізму в США шляхом розробки й упровадження в освітній процес ряду навчальних підходів до вивчення іноземних мов з виокремленням кількох ефективних цільових конструктивних програм опанування іноземних мов (content-based language  instruction; sheltered subject matter teaching cognitive  academic language learning approach), зокрема низки  сучасних  навчальних підходів (topic-based learning; task-based language learning; content-based language instruction or content-oriented language learning). Автори доходять висновку, що засадничі принципи педагогічного конструктивізму та досвід США у площині підготовки вчителів іноземної мови та зарубіжної літератури мають значні переваги у порівнянні з традиційною національною системою. Застосування провідних програм навчання іноземних мов значно збагатить національні традиції та сприятиме формуванню необхідних компетенцій у здобувачів. Перевагами педагогічного конструктивізму на основі системного підходу є проблемний характер навчання та інтенсифікація педагогічного процесу; коучінг як основа педагогічної діяльності; стимуляція самонавчання; використання різних мотивувань інтенсивної навчальної діяльності здобувачів освіти; активізація внутрішнього потенціалу особистості; активна роль учня в освітньому процесі; створення атмосфери змагань та підвищеного емоційного настрою; розуміння унікальності особистості школяра, увага до його особистого зростання й розвиток проблемно-пошукового стилю мислення; результативність процесу навчання. При цьому необхідно пам’ятати, що не можна створити універсальний еталонний варіант освітнього процесу для досягнення оптимальних результатів діяльності учнів та викладачів.

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Тетяна Шевчук, Світлана Глущук. (2023). Формування компетентістної моделі у підготовці майбутніх учителів іноземної мови і зарубіжної літератури на засадах конструктивної педагогіки. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 270-277. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/784