Інноваційно спрямована педагогічна діяльність майбутнього вчителя музичного мистецтва як показник його професіоналізму
Анотація
У статті зроблено спробу окреслити інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва та визначити організаційно-педагогічні умови його становлення в освітньому просторі ВНЗ на основі його особистісного, соціокультурного та професійно-творчого розвитку. У статті зазначено, що інноваційний ресурс мистецького освітнього простору ВНЗ може стати тією основою, що забезпечить особистісно-професійне становлення майбутнього фахівця-музиканта у відповідності до гуманістичних цінностей демократичного суспільства. З цієї позиції все більшого значення набувають сучасні освітні вимоги до підготовки майбутніх вчителів, які не тільки визначають, що вони повинні знати, вміти, якими навичками володіти, але й вибудовувати таку конструкцію професійної діяльності, орієнтованої на досягнення акмеологічного рівня практичної роботи з фундаментальними засадами національної самосвідомості, соціокультурної відповідності, гуманізму, проблематизації, особистісно-орієнтованого підходу та діалогізації в навчальному процесі. Така позиція має стати основопокладаючою в процесі інноваційних перетворень у підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Вважаємо, що одним із таких завдань має стати інноваційний контекст професійного спрямування на підготовку вчителя музичного мистецтва до широкого мистецько-гуманістичного розвитку майбутнього фахівця. Забезпечення такої можливості пов’язане з більш широким баченням мети підготовки фахівця у галузі музично-педагогічної освіти та завдань його майбутньої професійної діяльності. Зміст фахової підготовки потребує певної реконструкції на засадах становлення і розвитку суб’єктних характеристик майбутнього фахівця як основи його внутрішнього духовно-творчого саморозвитку, самовираження, самореалізації, вільного вибору індивідуальної траєкторії професійно-творчого розвитку майбутнього вчителя музичного мистецтва.