Візуалізація вербального матеріалу як засіб підвищення якості освіти

  • Тетяна Шарова Інститут модернізації змісту освіти
Ключові слова: візуалізація, візуальний контент, якість знань, таймлайн, інфографіка, квест-презентація, скрайбінг

Анотація

У науковому дослідженні акцентовано увагу на візуалізації вербального матеріалу як засобу підвищення якості освіти. До аналізу взято такі техніки відтворення візуального простору: таймлайн, ментальна карта, скрайбінг, інфографіка, плакат, квест-презентації. У статті вказано, що створюючи візуальний контент, викладач, використовуючи власний досвід, працює зі значним масивом інформації, досить швидко оброблюючи його. Саме тут йому знадобляться здібності планування, координування, організації задля правильно створеної інфографіки та подальшого використання в освітньому процесі. Наукове дослідження містить інформацію про основні функції, типи та форми навчального матеріалу. Не залишено поза увагою науковців питання щодо типів візуального контенту та особливостей відтворення інформації засобами традиційних та інноваційних методик. На етапі створення візуального контенту здобувачам освіти доречно використовувати методичні рекомендації та враховувати особливості аудиторії, яка буде дотична до поданої інформації. У статті подана коротка інформація щодо сучасних візуальних технік, які можуть бути створені засобами цифрових інструментів та у подальшому використані в освітньому процесу. До таких технік відноситься таймлайн – інтерактивна шкала графічного типу, на якій розташовані мітки з певними подіями, датами, явищем, що обумовлюється хронологічною послідовністю. Засобами ментальних карт можна активізувати просторово-образне мислення та дозволяє творчо підійти до вирішення означеної проблеми. Техніка скрайбінгу сприяє успішному засвоєнню інформації. Використання інфографіки в освітньому процесі мотивує здобувачів освіти вивчати та запам’ятовувати матеріал, що подається викладачем. Досягнути концентрації уваги можна за допомогою плакату або постеру, в якому присутня графіка або засобами піктограм відтворений тест. За допомогою ігрової форми можна подати навчальний матеріал та у подальшому постійно повторювати його, час від часу переглядаючи створену раніше квест-презентацію. Використовуючи різноманітні техніки для візуального контенту та застосовуючи їх на практиці можна суттєво покращити якість знань здобувачів освіти. Заняття, проведені із використанням візуальної інформації, є цікавими, сучасними та інноваційними.

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Шарова, Т. (2023). Візуалізація вербального матеріалу як засіб підвищення якості освіти. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 262-269. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/779