Формування педагогічної комунікації в умовах дистанційної освіти
Анотація
У статті розглянуто проблему формування готовності учасників до педагогічної комунікації в умовах дистанційної освіти. Швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій змінює практично всі галузі діяльності людини, серед яких дистанційна освіта займає одне з перших місць щодо впровадження інновацій. Перевагами впровадження дистанційної освіти є те, що вона пов’язана з вільним доступом до інформаційних навчальних ресурсів учасників освітнього процесу та зростанням ролі особистісних якостей в процесі розвитку інформаційного суспільства, зокрема загальноприйнятим є online-навчання (навчання через Internet), яке міцно закріпилося у свідомості здобувачів освіти, а мережа Internet перетворилася на віртуальний освітній простір, надаючи учасникам педагогічної комунікації більші можливості для доступу до навчальних інформаційних ресурсів та комунікації. Одним з найбільш перспективних засобів в організації безперервного освітнього процесу є навчання на основі сучасних інформаційних технологій, які дозволять швидко і гнучко координувати потреби учня через поліфункціональні освітні структури, через відкриті системи освіти, з урахуванням його інтересів, здібностей і потреб. На даний час в умовах модернізації освіти бурхливо розвивається дистанційна освіта, як засіб оперативної взаємодії між вчителем і учнем, що знаходяться поза аудиторією. Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Змінюється сама парадигма освіти. Велика роль надається методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам. Дистанційні технології навчання можна розглядати як природний етап еволюції традиційної системи освіти від дошки з крейдою до електронної дошки й комп’ютерних навчальних систем, від книжкової бібліотеки до електронної, від звичайної аудиторії до віртуальної аудиторії.