Педагогічні аспекти формування професійної компетентності майбутніх фахівців середня освіта (біологія) та туризм (на матеріалах української Бессарабії

  • В’ячеслав Тодоров, Віктор Хомутов Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: Українська Бессарабія, оболонки Землі, екологія, суспільно-географічні дослідження, сталий розвиток

Анотація

В Україні ще до початку епідемії короновірусу SARS-CoV-2 була започаткована реформа системи освіти на різних рівнях: реформа дошкільної та середньої освіти; постало питання про реформу в системі професійної та вищої освіти. А після 24 лютого 2022 року, коли почалася інтенсивна фаза російської агресії, ці аспекти стали відігравати ключове значення в питанні збереження та розвитку людського потенціалу. Поряд з цим повсюди відбувається руйнування природного та антропогенного середовища (довкілля) життєдіяльності населення. Руйнувань та пошкоджень зазнали атмосфера, літосфера, ноосфера тощо. Негативні тенденції динаміки природно-кліматичних умов в Українській Бессарабії спостерігалися ще задовго цих катастрофічних для нашої держави події. Вже добре прослідковується поява в межиріччі Дунаю та Дністра напівпустельних ландшафтів, а степові – вже стають автохтонними для південних районів Черкащини. Такі зміни на ландшафтній карті України, в поєднанні з новітніми наслідками руйнування дамби Каховської ГЕС, які ще не достатньо вивчені, та зумовлені варварським відношенням країни-агресора до людей та довкілля значно актуалізують питання цілей, завдань та методики викладання дисциплін, які формують екологічні аспекти засад сталого розвитку регіонів та країн. Географія, зокрема суспільна географія, яка зараз формується в Україні, має найбільший та найкращий методологічний апарат з розробленою методикою вирішення різних проблем територіального розвитку (наприклад, від особливостей геодемографічних процесів або соціо-культурного розвитку до комплексного підходу до сталого розвитку громад та регіонів). Для збереження перспектив відновлення України на нових інноваційно-інвестиційних засадах в системі освіти необхідно робити кардинальні зміни – впроваджувати комплексний просторовоорієнтований підхід в різні шкільні навчальні дисципліни та, відповідно, зміни в підготовці фахівців в університетах. Автори регулярно впроваджують такій підхід в процесі своєй науково-педагогічної роботи. Зокрема, мова іде про викладання в Ізмаїльському державному гуманітарному університеті та Одеському національному університеті імені І.І. Мечникова таких дисциплін як регіональна економіка, міжнародна економіка (для спеціальності «менеджмент» та «економіка»), землезнавство (середні освіта «біологія»), підприємництво в туризмі, організація туризму (туризм та рекреація) тощо.

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
В’ячеслав Тодоров, Віктор Хомутов. (2023). Педагогічні аспекти формування професійної компетентності майбутніх фахівців середня освіта (біологія) та туризм (на матеріалах української Бессарабії. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 230-237. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/774