Психологічний напрям відеокомпоненту медіа технологій у системі соціально-педагогічного супроводу іноземних студентів: теоретичний аспект

  • Ярослав Слуцький Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: психологічна підтримка, іноземний студент, мовна компетенція, особистісно-зорієнтована компетенція, інкапсулювання, індивідуальне та групове відео консультування, синхронний та асинхронний режим, психолого-емоційний стан

Анотація

У статті досліджується проблема застосування відеокомпоненту медіа-технологій під час психологічного консультування іноземних студентів. Наголошено, що психологічна підтримка є однією з основ процесу соціально-педагогічного супроводу, який дозволяє підготувати індивіда до соціально-культурної, соціально-психологічної та лінгвістичної взаємодії в країні, що приймає. Зазначено, що вирішення психолого-емоційних проблем іноземного студента має ґрунтуватися на подоланні культурного шоку та проявів інкапсулювання, які мають виражену негативну характеристику та безпосередньо впливають на психологічний стан особистості, що потребує формування та розвитку здатності вибудовувати комунікацію з представниками нового соціуму (мовна компетенція) . Наголошено на важливості проведення внутрішньоособистісного аналізу та коригування (особистісно-зорієнтована компетенція), для стабілізації емоційно-поведінкового стану. Виявлено, що під час формування мовної та особистісно-зорієнтованої компетенції може застосовуватися відеокомпонент медіа технологій, який включає проведення онлайн-консультування з використанням відео засобів (індивідуального та/або групового формату), демонстрацію відеоматеріалів (художні та документальні фільми, інформаційні відеоролики, записи лекцій та тренінгів тощо). Позначено можливість застосування відеокомпоненту у синхронному, асинхронному або комбінованому режимах. Акцентовано увагу на виникненні зв’язків при формуванні компетенцій з використанням відеокомпоненту медіа технологій: іноземний студент, формуючи мовну компетенцію, отримує комунікаційну психологічну стійкість – психологічна стійкість, при формуванні мовної компетенції, виникає у іноземного студента (зв’язок «один до одного», мовна компетенція); іноземний студент здатний вибудовувати комунікаційну взаємодію з безліччю індивідів приймаючої країни – представники соціуму, що приймає, можуть вибудовувати комунікацію з іноземним студентом (зв’язок «один до багатьох», мовна компетенція); іноземний студент під час аналізу власного психолого-емоційного стану формує особистісно-зорієнтовану компетенцію – особистісно-зорієнтована компетенція під час аналізу психолого-емоційного стану формується у іноземного студента (зв’язок «один до одного», особистісно-зорієнтована компетенція).

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Слуцький, Я. (2023). Психологічний напрям відеокомпоненту медіа технологій у системі соціально-педагогічного супроводу іноземних студентів: теоретичний аспект. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 213-221. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/772