Деякі теоретичні аспекти проблеми формування базової фахової компетентності у майбутніх бакалаврів права

  • Світлана Садова Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: освіта, компетентність, компетенції, фахові компетенції, базові компетенції,майбутні бакалаври права

Анотація

В даній статті розглянуто теоретичні проблеми, що визначають та стримують формування базової фахової компетентності при підготовці майбутніх бакалаврів права у закладах вищої освіти. Серед безлічі причин, які стримують оновлення освіти, можна назвати його певну однобічність та дисгармонічність, коли замість цілісного соціально-культурного досвіду, здобувачі, фактично, засвоюють лише його частину, насамперед ‒ той освітній компонент, що відповідає за наповненість знаннями. Сьогодні такий підхід виявився недостатнім. Соціуму потрібні підготовлені фахівці, які здатні до включення в подальшу життєдіяльність, зможуть на практиці вирішувати і життєві, і професійні проблеми, що постануть перед ними. Це великою мірою залежить не лише від отриманих знань, умінь і навиків, а і від деяких додаткових умінь, для визначення яких і використовуються поняття «компетенції» і «компетентності». На підставі різних підходів до трактування категорії «професійної компетентності», її змісту та структури та виділених особливостей діяльності майбутнього спеціаліста ми формулюємо поняття «професійної компетентності майбутнього бакалавра права», під якою розуміємо складну інтегральну освіту. Ця інтеграція включає, окрім когнітивної та діяльнісно-практичної складових, що передбачають знання, уміння та навички, достатні для виконання професійних функцій відповідно до нормативів юридичної діяльності, ще морально-етичну та мотиваційну складові, а також ‒ високий рівень загальної культури, громадянську зрілість, толерантність і лояльність, здатність до професійної комунікації, конкурентоспроможність, і в силу динамічності сфери права ‒ потребу і здатність у постійному навчанні та оновленні своїх знань. Також необхідне максимальне наповнення змісту освіти практичними завданнями, які будуть наближеними до потреб, які виникнуть у професійній діяльності майбутніх бакалаврів права.

Посилання

https://www.simplestudies.org/blog/types-of-standardized-tests

Hawthorne H. (2021, November 17). Understanding the Importance of Motivation in Education. [in English]. URL: https://www.highspeedtraining.co.uk/hub/motivation-in-education/

Kukhar L.O., Serhiienko V.P. (2010). Konstruiuvannia testiv. Kurs lektsii: navch. posib. [Construction of tests. A course of lectures: a study guide]. Lutsk. 182 p. [in Ukrainian]. URL: http://moodle.ndu.edu.ua/file.php/1/kt.pdf

Medynska S.I. (2011). Testuvannia yak zasib orhanizatsii ta realizatsii dyferentsiatsii navchannia pry vykladanni inozemnykh mov u nemovnomu vnz [Testing as a means of organising and implementing differentiation in teaching foreign languages in a non-language higher education institution]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia» [Bulletin of Alfred Nobel University of Dnipropetrovsk. Series «Pedagogy and Psychology»]. № 2 (2). P. 79-82. [in Ukrainian]. URL: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2011/2/16.pdf

O’Malley K. (2015, October 27). 4 Common Types of Tests Teachers Give (and Why). [in English]. URL: https://resources.noodle.com/articles/4-types-of-tests-teachers-give-and-why/

Onlain-testy dlia uchniv: vydy, osoblyvosti ta perevahy [Online tests for students: types, features and benefits]. (2020, July 08). [in Ukrainian]. URL: https://mynizhyn.com/news/ukraina-i-svit/16122-onlajn-tjesti-dlja-uchn-v-vidi-osoblivost-ta-pjerjevagi.html

Roediger, H. L. III, Putnam, A. L., Smith, M. A. (2011). Ten Benefits of Testing and Their Applications to Educational Practice. Psychology of Learning and Motivation. Volume 55. 36 p. [in English]. URL: https://mrbartonmaths.com/resourcesnew/8.%20Research/Memory%20and%2 0Revision/ 10%20benefits%20to%20testing.pdf

Shandulin E., Dmitrieva P. (2021). Testing as a Method of Teaching and Education in the Context of Learning History. E3S Web of Conferences. № 258. 9 p. [in English]. URL: https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/pdf/2021/34/e3sconf_uesf2021_07064.pdf

Standardized Tests for College Students: SAT, ACT, GRE, GMAT, LSAT. (n.d.). [in English]. URL: https://www.elearners.com/education-resources/degrees-and-programs/ standardized-tests-for-college-students-sat-act-gre-gmat-lsat/

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Садова , С. (2023). Деякі теоретичні аспекти проблеми формування базової фахової компетентності у майбутніх бакалаврів права. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 193-200. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/770