Умови організації якісного дистанційного навчання у закладах вищої освіти (ЗВО)

  • Борис Максимчук, Ірина Максимчук, Оксана Баштовенко, Крістіна Ганчева, Віталій Сілаєв Ізмаїльський державний гуманітарний університет
Ключові слова: оновлена система освіти, інформаційні технології, цифрові платформи, навчально-методичні матеріали, платформи онлайн-навчання

Анотація

Використання інформаційних технологій дозволяє формувати нові освітні моделі, які надають можливість залишатися в актуальній зоні науково-технічного прогресу, суттєво збагачувати та урізноманітнювати викладання різних дисциплін. У зв’язку з стрімким розвитком інформаційних технологій та активним їх використанням у дистанційному освітньому форматі, з’явилася можливість застосування всього апарату комп’ютерних технологій у навчанні через конструювання індивідуальних траєкторій освоєння знань та забезпечити індивідуалізований (студентоцентрований) підхід до навчання, що розширює дидактичні можливості комп’ютерних засобів навчання; дозволяє співвідносити зміст, форми, та методи навчання відповідно до освітніх запитів. Така можливість дозволяє здійснювати автоматичне настроювання коефіцієнтів дистанційних освітніх технологій для обліку динаміки змін траєкторії навчання; орієнтувати навчальний матеріал на різні типи та рівні засвоєння; враховувати психологічні, особистісні якості та компетенції учнів. Дистанційними освітніми технологіями вважають освітні технології, що реалізуються в основному з застосуванням засобів інформатизації, при опосередкованій взаємодії учня та педагогічного працівника, з метою забезпечення доступності якісної освіти. У статті досліджено ефективні види дистанційних технологій; виокремлено основні особливості дистанційного навчання; зроблено експрес-аналіз цифрових освітніх ресурсів та сервісів для організації дистанційного навчання, визначення досвіду електронного навчання в добу постмодернізму. Актуальність теми дослідження в міжнародному контексті подібних досліджень у цій галузі полягає в тому, що в період комп’ютеризації навчання та вимушеної дистанції для успішної та ефективної професійної діяльності викладач повинен використовувати всі можливості дистанційного навчання.

Посилання

Barakhsanova E. A., Vlasova, E.Z., Golikov A. I.; Kuzin Z. S., Prokopyev, M.S., Burnachov A. E. (2018). Peculiarities of quality management of teachers’ e-learning training in the Arctic regions. Education. № 38(55). 25 р. [in English]. URL: http://www.revistaespacios.com/a19v40n09/a19v40n09p18.pdf

Bashtovenko O.A., Ruban A.K. (2023). Vykorystannya suchasnykh informatsiynykh tekhnolohiy dlya orhanizatsiyi dystantsiynoho navchannya u fizychniy kul’turi i sporti. [The use of modern information technologies for the organization of distance learning in physical culture and sports]. Naukovyy visnyk Izmayil’s’koho derzhavnoho humanitarnoho universytetu: zbirnyk naukovykh prats’. Seriya: Pedahohichni nauky. Izmayil, RVV IDHU. № 62. Р. 25-33. [in Ukrainian].

Bashtovenko O.A., Stanyeva S.V. (2021). Problemy orhanizatsiyi dystantsiynoho navchannya z fizychnoyi kul’tury v zakladakh osvity. [Problems of organizing distance learning in physical education in educational institutions]. Naukovyy visnyk Izmayil’s’koho derzhavnoho humanitarnoho universytetu: zbirnyk naukovykh prats’. Seriya: Pedahohichni nauky. Izmayil, RVV IDHU. № 53. Р. 9-22. [in Ukrainian].

Boltuc Р. (2017). Philosophy and Computers. Spring. 2017. [in English]. URL: https://cse.buffalo.edu/~rapaport/Papers/ComputersV16n2.pdf

Bykov V. Yu. (2012). Innovatsiynyy rozvytok zasobiv i tekhnolohiy system vidkrytoyi osvity. [Innovative development of means and technologies of open education systems]. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problemy: zb. nauk. prats’. K: Vinnytsya. № 29. Р. 32-40. [in Ukrainian]. URL: http://dnpb.gov.ua/wp-content/uploads/2021/02/Bukov_2021.

Bykov V.YU., Spirin O.M., Pinchuk O.P. Problemy ta zavdannya suchasnoho etapu informatyzatsiyi osvity. [Problems and tasks of the modern stage of informatization of education]. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/cwvld

Dem’yanenko V.M. (2015). Osoblyvosti pidhotovky pedahoha do vykorystannya elektronnykh resursiv. [Peculiarities of teacher training for the use of electronic resources]. № 8 (39). [in Ukrainian]. URL: http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2015/8/06.pdf

Dem’yanenko V.M., Bykov V. YU., Lapyns’kyy V. V. (2012). Metodolohichni ta metodychni osnovy stvorennya i vykorystannya elektronnykh zasobiv navchal’noho pryznachennya. [Methodological and methodical bases of creation and use of electronic means of educational purpose]. Komp’yuter u shkoli ta sim’yi. № 2. Р. 3–6. [in Ukrainian]. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/17185739.pdf

Hurevych R. S., Kademiya M. Yu. (2006). Informatsiyno-telekomunikatsiyni tekhnolohiyi v navchal’nomu protsesi ta naukovykh doslidzhennyakh: navch. posib. dlya stud. ped. VNZ i slukhachiv in-tiv pislyadyplom. osvity. [Information and telecommunication technologies in the educational process and scientific research: teaching. manual for students ped. Universities and students of postgraduate institutes. education]. K.: Osvita Ukrayiny. 390 р. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/mqqdk

Judrups J. (2016). Knowledge Management and e-Learning Integration Model (KMELI). Baltijas Datoru Akademija. Tallinas 4, Riga. [in English] URL: https://www.scitepress.org/papers/2016/59162/59162.pdf

Kademiya M.Yu., Shakhina I.Yu. (2021). Informatsiynokomunikatsiyni tekhnolohiyi v navchal’nomu protsesi.[ Information and communication technologies in the educational process]. Vinnytsya. [in Ukrainian]. URL: http://www.dut.edu.ua/uploads/l_741_96203634.pdf

Kartashova L.A. (2018). Tsyfrovi tekhnolohiyi yak efektyvnyy instrument orhanizatsiyi naukovoho doslidzhennya. [Digital technologies as an effective tool for organizing scientific research]. [in Ukrainian]. URL: http://surl.li/mqqdx

Matthis K. (2009). Massenmedium Computer. D. Punkt Bad Krozingen. Universität Bremen 2009. [in German]. URL: https://media.suub.uni-bremen.de/bitstream/elib/4043/1/00010583.pdf

Melnyk Y. (2021). Experience of Theory and Practice of the Process of Implementing Information Technologies in the Educational Environment. International Journal of Computer Science and Network Security. Vol.21. No.4. [in English]. URL: http://paper.ijcsns.org/ 07_book/202104/20210411.pdf

Petko D., Mitzlaff H., Knüsel D. (2007). ICT in Primarschulen Expertise und Forschungsübersicht. Goldau. [in German]. URL: https://www.phsz.ch/fileadmin/autoren/ fe_dateien/petko_mitzlaff_knuesel_2007_ict_in_primarschulen_expertise.pdf

Schrackmann I., Knüsel D., Moser T., Mitzlaff H., Petko D. (2008). Computer und Internet in der Primarschule. Theorie und Praxis von ICT im Unterricht mit 20 Videobeispielen auf zwei DVDs Oberentfelden/Aarau: Sauerländer. 303 р. [in German]. URL: https://www.pedocs.de/volltexte/2012/6970/pdf/Schrackmann_u.a._2008_Computer_und_Internet_in_der_Primarschule.pdf

Sorochinsky M.A., Barakhsanova E.A., Vlasova E.Z., Prokopyev M.S, Burnashev A.E. (2020). Corporate Training of Yakutia Teachers to Apply Methods of E-Learning. Propósitos y Representaciones. [in English]. URL: http://www.scielo.org.pe/pdf/pyr/v8n3/2310-4635-pyr-8-03-e486.pdf

Sukhikh A. S. (2018). (Osnovni vydy informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy ta rekomendatsiyi shchodo yikh zdorov’yazberezhuval’noho vykorystannya u zakladakh zahal’noyi seredn’oyi osvity. [The main types of information and communication technologies and recommendations for their health-preserving use in general secondary education institutions]. [in Ukrainian]. URL: https://vlapinsky.at.ua/CSF_2020/CSF_02_20_00_RGB.pdf

Tkachuk S. (2021). Technological Aspects of the Use of Modern Intelligent Information Systems in Educational Activities by Teachers. International Journal of Computer Science and Network Security. Vol. 21. No.9. [in English]. URL: http://paper.ijcsns.org/07_book/202109/ 20210912.pdf

Vlasova E. Z., Barakhsanova E. A., Goncharova S., Aksyutin P., Kuzin Z.; Prokopyev M. S. (2018). Effective adaptive training of students in Russian pedagogical universities to use e-learning technologies. Education. № 39(23). Р. 10. [in English]. URL: https://ksra.eu/wp-content/uploads/2020/06/1999678332b84d1e3c79887e91b0e3293c4f.pdf

Vovk B.I. (2021). Elektronnyy navchal’no-metodychnyy kompleks yak odyn iz zasobiv dystantsiynoho navchannya. [Electronic educational and methodological complex as one of the means of distance learning]. Hlukhiv: Hlukhivs’kyy NPU im. O. Dovzhenka. [in Ukrainian]. URL: http://tpgnpu.ho.ua/images/my_images/doc_pdf/vidavnictvo/2021/tezi_konf_02-04-2021.pdf

Zhaldak M. I., Franchuk V. M. (Vykorystannya khmarnykh tekhnolohiy u protsesi navchannya osnov teoriyi ymovirnostey u zakladakh zahal’noyi seredn’oyi osvity. [The use of cloud technologies in the process of learning the basics of probability theory in institutions of general secondary education]. [in Ukrainian]. Komp’yuter v shkolі ta sіm’і. №2. 2020. Р. 3-13. URL: https://vlapinsky.at.ua/CSF_2020/CSF_02_20_00_RGB.pdf

Опубліковано
2023-12-04
Як цитувати
Борис Максимчук, Ірина Максимчук, Оксана Баштовенко, Крістіна Ганчева, Віталій Сілаєв. (2023). Умови організації якісного дистанційного навчання у закладах вищої освіти (ЗВО). Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (64), С. 134-144. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/764