Міжпредметна інтеграція хімічних дисциплін за допомогою цифрових технологій

  • Юлія Карпенко, Ірина Головко Черкаська медична академія
Ключові слова: медична освіта; фармацевтична освіта; інтеграція; хімія; компетентність; методи і форми навчання; цифрові технології

Анотація

Стаття присвячена питанням інтеграції хімічних дисциплін в освітній процес закладів вищої медичної та фармацевтичної освіти із застосуванням цифрових технологій. Окреслені позитивні сторони, які полягають у тому, що по-перше, застосування міжпредметної інтеграції дозволяє створити зв’язки між дисциплінами, що розширює уявлення студентів про науку та дозволяє зрозуміти взаємозв’язки між різними науковими областями. По-друге, міжпредметна інтеграція дозволяє забезпечити більш ефективне навчання здобувачів освіти. Студентам зазвичай важко зрозуміти матеріал, якщо вони бачать його ізольовано від інших дисциплін, саме міжпредметна інтеграція дозволяє поєднати відомості з різних навчальних предметів. По-третє, використання цифрових технологій сприяє ефективному поєднанню навчальних предметів, що оптимізує освітній процес. Проте, є і недоліки упровадження інтегрованих занять із застосуванням цифрових технологій в освітній процес майбутніх медичних та фармацевтичних дисциплін: труднощі у складанні розкладу занять з інтегрованими блоками, недостатня кількість методичної літератури щодо проведення, низький рівень базових шкільних знань здобувачів і з хімії, і з інформатики. Наведені ефективні форми та методи, які сприяють міжпредметній інтеграції із застосуванням цифрових технологій: проблемні лекції, відео заняття, спільні лекції, віртуальні лабораторії, ігрові технології, дистанційне навчання з використанням освітньої платформи Moodle. Хімія дозволяє майбутнім фахівцям аналізувати структуру лікарських речовин та передбачати можливість побічних ефектів, що дозволяє уникнути небажаних наслідків та покращити безпеку лікарських засобів. Все вище окреслене підтверджується проведеним педагогічним експериментом. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у дослідженні чинників, які сприяють зменшенню чи усуненню недоліків інтеграції хімічних дисциплін у закладах вищої медичної та фармацевтичної освіти з використанням цифрових технологій.

Опубліковано
2023-05-09
Як цитувати
Юлія Карпенко, Ірина Головко. (2023). Міжпредметна інтеграція хімічних дисциплін за допомогою цифрових технологій. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (62), С. 97-103. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/721