Інтегровані компоненти професійно-ділової компетентності фахівця рекламноінформаційної сфери

  • Наталія Барабанова, Юлія Грушевська Національний університет «Одеська юридична академія»
Ключові слова: ділова комунікація, комунікативна компетентність, рекламно-інформаційна сфера, моделювання соціально-ділової взаємодії

Анотація

Проблематика статті тісно пов’язана з активним обговоренням науковцями та практиками необхідності включення до освітніх програм закладів вищої освіти переліку соціально-ділових, соціально-комунікативних компетентностей, оволодіння якими необхідне для сучасних фахівців у будь-яких сферах діяльності. Автори наголошують на понятті інтегральності компетентностей, які однаково реалізуються професіоналами у типових ситуаціях взаємодії «людина-людина». Дослідники вказують, що саме інтегральне мислення здатне сприймати, організовувати, узгоджувати і об’єднувати окремі фрагменти і досягати справжнього розуміння оточуючої дійсності. Метою статті є змістовно-смислова систематизація компонентів соціокомунікативної компетенції майбутнього фахівця, необхідна для оптимізації розрізнених положень в інтегрованій моделі. Приклади такої систематизації наведені з урахуванням профілю підготовки спеціалістів рекламно-інформаційної діяльності. Авторами проводилося дослідження ринку рекламно-комунікативних послуг у м. Одесі з метою визначення потреб компаній у фахівцях, що володіють необхідними соціокомунікативними компетентностями. Дослідники змогли поєднати основні характеристики, необхідні майбутнім фахівцям у галузі реклами та PR, для більшої впевненості при прийомі на роботу. Підводячи підсумки дослідження, автори дійшли висновку про необхідність створення інтегрованої моделі соціально-ділової компетентності фахівця рекламно-інформаційної сфери, яка повинна містити різні компоненти відповідної професійної діяльності. Саме моделювання (за формою та змістом) ситуацій соціально-ділової взаємодії може стати підґрунтям для практичних завдань, необхідних у процесі засвоєння основних форм професійної взаємодії. Висновком до сказаного можна вважати те, що орієнтація майбутніх фахівців в усіх ситуаціях професійної та соціальної діяльності неможлива без оволодіння узагальненими моделями соціокомунікативних компетентностей, однаково реалізованих представниками різних професій.

Опубліковано
2023-05-09
Як цитувати
Наталія Барабанова, Юлія Грушевська. (2023). Інтегровані компоненти професійно-ділової компетентності фахівця рекламноінформаційної сфери. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (62), С. 9-16. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/711