Підготовка вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності.
Анотація
В умовах сучасних світових та українських реалій пов’язаних з ситуацією соціальної напруги, що стала наслідком пандемії, локдауну, жорсткого карантину і наразі воєнних дій на нашій території, як ніколи важливим є акцентування уваги на підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, здатних організувати якісну освіту дітей дошкільного віку в умовах дистанційного навчання. Суспільством затребуваний вихователь, який в умовах стресових ситуацій здатний швидко пристосовуватись до нових освітніх вимог та мобілізувати свої можливості задля адаптування і прийняття конструктивних, організаційно-планувальних рішень при вирішенні конкретних виховних завдань. Вихователь стикається із необхідністю трансформувати вже існуючі форми і методи роботи та організовувати дистанційне навчання з дітьми дошкільного віку які, по вище зазначеним причинам, не змозі відвідувати заклад дошкільної освіти і потребують спеціальних умов навчання. Мета статті: визначити сутність поняття «готовність вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності»; схарактеризувати компоненти готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності; розробити та апробувати методику поетапного формування готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності. Методи: спостереження за студентами, анкетування, шкалювання, контент-аналіз, тестування, аналіз продуктів діяльності, опитування студентів та освітян закладів дошкільної освіти. Визначено сутність поняття «готовність вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності». Встановлено, що на формування готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності впливають методологічні підходи: системний, діяльнісний, особистісно-орієнтований та соціокультурний. У структурі готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності визначено наступні компоненти: когнітивний, мотиваційно-ціннісний, емоційно-вольовий та діяльнісно-технологічний. Розроблено методику діагностики рівнів сформованості готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності. Розроблено та апробовано методику поетапного формування готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності, що включала ряд послідовних, взаємопов’язаних етапів: теоретично-інформаційний, діяльнісно-творчий, професійно-мотиваційний. Оригінальність: вперше розроблена методика поетапного формування готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності. Порівняльний аналіз даних, отриманих на початку та в кінці експериментальної роботи довів дієвість та ефективність розробленої методики поетапного формування готовності вихователів до впровадження засобів дистанційної освіти в професійній діяльності.