Фахова підготовка істориків засобами музейної педагогіки: виклики сучасності та досвід роботи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова
Анотація
Стаття присвячена дослідженню деяких аспектів фахової підготовки істориків засобами музейної педагогіки. Акцент робимо на окремих прикладах, що є узагальненням досвіду співпраці факультету історії та філософії ОНУ імені І.І.Мечникова з музейними установами регіону. Актуальність теми особливо стала очевидною під час російсько-української війни, що зумовило нові виклики для збереження культурної спадщини. Метою статті є спроба підвести деякі підсумки співпраці факультету історії та філософії (до 1 січня 2018 року - історичного факультету) ОНУ імені І.І.Мечникова та декількох музейних установ Одещини, зокрема: Одеського історико-краєзнавчого музею, Кодимського історико-краєзнавчого музею, комплексу зеленого та етнографічного туризму «Фрумушика-Нова», Одеського художнього музею в питанні національно-патріотичного виховання та формування історичної, народознавчої та культурологічної компетенції студентів-істориків. Об’єктом дослідження досвід співпраці факультету історії та філософії ОНУ імені І.І.Мечникова з музейними установами регіону в системі підготовки істориків. Репрезентовані окремі аспекти досвіду в формування народознавчої компетенції студентської молоді дають підстави позитивно оцінити результати освітньо-виховної, науково-дослідної, фондової, видавничої, пам’яткоохоронної та експозиційної співпраці з використанням ресурсів музеїв. Досвід співпраці видається ефективним і доцільним щодо впровадження у навчальний та виховний процес освітніх закладів міста та області, дозволимо собі висловити сподівання на подальшу спільну діяльність університету та музейних установ.