Професійна підготовка фахівців в галузі освіти дорослих як чинник перспективного розвитку геронтопедагогіки

  • Ольга Цокур, Іван Бойчев Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова
Ключові слова: геронтопедагогіка, геронтопедагог, геронтопедагогічна компетентність, освіта людей третього віку, безперервна освіта

Анотація

З огляду на нові виклики та тенденції розвитку сучасного суспільства, орієнтованого на зрілу людину, очевидно, що в наступний час в сфері вітчизняної університетської педагогічної освіти відсутній напрямок підготовки високоосвічених фахівців, здатних і готових до організації, педагогічної підтримки й дидактико-методичного супроводу освіти дорослих, а також освіти людей поважного/похилого віку, яким була б властива адрагогічна й геронтопедагогічна компетентність, толерантність і майстерність. Враховуючи цю прогалину, під час ліцензування та акредитації освітньої програми для здобувачів другого – магістерського рівня вищої освіти зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» на базі кафедри педагогіки ОНУ ім. І.І. Мечникова, в 2019 р. було ініційовано розробку відповідного профілю «Андрагогіка та освітня геронтологія». Обгрунтовано, що означений профіль дає старт новим можливостям, професійному успіху й кар’єрному зросту здобувачів вищої педагогічної освіти, тому що ХХІ століття  – це час безперервної освіти («long life education»). Через це значно зростає престиж професії геронтопедагога як професіонала із психолого-педагогічного супроводу та підтримки людей поважного віку, який досконало володіє функціональними ролями консультанта, тренера, едвайзера, коуча, ментора, модератора, фасилітатора, т’ютора, місіонера.

Опубліковано
2022-03-30
Як цитувати
Ольга Цокур, Іван Бойчев. (2022). Професійна підготовка фахівців в галузі освіти дорослих як чинник перспективного розвитку геронтопедагогіки. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, (58), С. 185-193. вилучено із http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/576